رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور
سورنا ستاری: ۸

رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۲:۲۰ | ۶ دقیقه

در حال حاضر 3700 شرکت دانش بنیان و هزاران استارت آپ در کشور به صورت مستقل فعالیت می کنند

نوپانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور امروز در تبریز در دیدار استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دهها شرکت دانش بنیان چند هزار میلیارد تومانی در کشور فعالیت می کنند گفت: عمده فعالیت آنها در زمینه ict,بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: سال گذشته حجم فروش شرکتهای دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود و امسال فروش آنها قطعا بیشتر خواهد شد در حالی که از یک نطفه شروع کرده بودند. سیستم رشد این شرکتها اغلب از زیرزمین بوده و هم اکنون می توانند روی پای خود بایستند.

سورنا ستاری با یادآوری این نکته که هیچ اقتصادی براساس نفت توسعه نکرده است چرا که این اقتصاد کارآفرینی را نابود می کند ادامه داد: در دنیا هیچ اقتصادی با اتکا به منابع زیر زمینی رشد نمی کند، این نیروی انسانی آموزش دیده و دانشمند است که ثروت را تولید می کند و لازمه آن محیط و اکوسیستم است.

وی افزود: در توسعه شرکتهای دانش بنیان صرف تخصیص پول مهم نیست، باید محیط نیز اصلاح شود، نوع تربیت و آموزش فرزندان مان مهم است.

وی با اشاره به این که رشد اقتصادی از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جیب خودشان محقق می شود نه سرمایه گذاری بر روی دلار و سکه گفت: جوانان فعال در شرکتهای دانش بنیان با امید به آینده و اعتماد به نفس می خواهند در جامعه تغییر ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نیز در این دیدار بر حمایت از شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد و گفت: این شرکتها ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارند.

مدیر مرکز سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از مرکز سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز واقع در بیمارستان شهید مدنی با بیان اینکه برنامه آتی این مرکز را راه اندازی شهر سلولی است گفت: واحد های علم و فناور تخصصی در حوزه علوم و فناوری سلولهای بنیادی و مهندسی بافت، بانک سلولی، باشگاه و موزه سلولی برای ارائه خدمات علمی از بخش های این شهر سلولی خواهد بود.

رشیدی افزود: این مرکز در قالب 40 درصد دانشگاه و 60 درصد شرکت های دانش بنیان فعالیت می کند که در طول یک سال و نیم از تاسیس خود موفق به ثبت نهایی 4 شرکت شده و قرار است تا پایان 98 تعداد شرکتها به 9 شرکت برسد.

ستاری همچنین از طرح های در مرکز آموزش، پژوهش و سنجش مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز بازدید کرد.

تولید مولاژهای آموزشی جهت استفاده در آموزش مهارتهای عملی دانشجویان در عرصه آموزشهای بالینی از جمله این طرح هاست و شرکت تاوا بنیان سلامت جزو شرکت های معدودی است که از دو سال گذشته فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

میز تشریح مجازی هوشمند (کالبدنما) طرح دیگر مورد بازدید است و یک ابزار قدرتمند برای آموزش دانشجویان پزشکی است. این میز متشکل از یک صفحه نمایش قابل لمس به اندازه میز کالبد شکافی از بدن انسان به صورت مجازی است که اجازه می دهد دانشجویان و اساتید پزشکی، بدن، اعضا و سیستم های آن را شناسایی، کالبدشکافی و درک کنند و حتی قادر به انجام عمل جراحی شبیه آن چه که در اتاق عمل صورت می گیرد، خواهند بود و بهترین راه جایگزین برای تشریح جسد واقعی است.

برچسب‌ها: استارت‌آپشرکت‌های دانش‌بنیانسورنا ستاریمعاون علمی و فناوری رئیس‌جمهورتبریز
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.