نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی حوزه سلامت آغاز به کار کرد
همزمان با دومین همایش بیمارستان هوشمند؛ ۸

نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی حوزه سلامت آغاز به کار کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۴:۰۵ | ۵ دقیقه

نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی همزمان با دومین همایش بیمارستان هوشمند در مرکز همایش‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی آغاز به کار کرد.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی همزمان با دومین همایش بیمارستان هوشمند با حضور بیش از 200 نفر از متخصصان و متولیان مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور و همچنین مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حوزه سلامت، در مرکز همایش‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی آغاز به کار کرد.

در ابتدای نشست دکتر مجتبی خلیل‌نژاد مدیرعامل شرکت فناوری پزشکی طبفا و عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی گفت نیازهای صنعت درمانی کشور به خوبی شناخته نشده است در حالی که این نیاز به‌وسیله فناوری داخلی و با بهره‌بردن از توان محققین ایرانی قابل تأمین است.

دبیر دومین همایش بیمارستان هوشمند گفت: استارتاپ‌ها و نوآوران بدون شناخت بازار و نیاز واقعی این حوزه، وارد فرایند تحقیق و تولید شده که در نهایت به تجاری‌سازی یافته‌های آنان لطمه وارد می‌شود. در این رویداد سعی خواهد شد تا بخشی از این خلا پر شده و هزینه نهایی تولید این صنعت را در کشور پایین آوریم.

در ادامه اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران ضمن معرفی پارک و تشریح اقدامات ملی مرکز فن بازار ملی ایران گفت: در آینده نزدیک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منابع جدید اختصاص یافته برای لیزینگ محصولات دانش‌بنیان به مشتریان اعطا خواهد شد.

قنبرپور با معرفی بخش‌های مختلف این رویداد دو روزه گفت: در نمایشگاه جانبی 45 شرکت دانش بنیان و فناور و شرکتهای عضو پارکها و مراکز رشد، ملزومات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی، تجهیزات و لوازم هتلینگ بیمارستانی،‌ لوازم مصرفی پزشکی و فناوری‌زیستی تولید شده را به نمایش گذاشته و عملاً یک مواجه تجاری با مدعوین صورت خواهد گرفت.  

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: پس از پایان مذاکرات طرفین، تفاهم‌نامه همکاری با نظارت کارگزار این مرکز تدوین و پیگیری تا زمان عقد قرارداد ادامه خواهد یافت.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی با هدف افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات به مراجعین است. از طرف دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور عضو پارک‌ها و مراکز رشد و همچنین صنایع نوینی نیز در کشور در این حوزه فعال هستند که فناوری، محصول و خدمتی برای عرضه دارند.

در این نشست دو روزه موضوعاتی چون دورنما و برنامه‌ریزی استراتژیک در صنعت سلامت، کاربرد ربات‌ها در پزشکی، سیستم‌های اتوماتیک کمک تشخیصی در بیمارستان‌ها و اتاق عمل هوشمند به صورت کارگاه و ارائه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبیمارستان هوشمنددانش‌بنیاناستارت‌آپفناوری‌های داخلی حوزه سلامتشرکت فناور
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.