در رویداد دیموند اکسپو چه گذشت؟
یک جمع‌بندی سالانه ۴

در رویداد دیموند اکسپو چه گذشت؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۶:۵۷ | ۵ دقیقه

رویداد دیموند اکسپو در تاریخ ۹ اسفند ۹۶ به همت شتابدهنده دیموند برگزار شد.

نوپاناگروه گسترش نوآوری دیموند به عنوان یکی از شتابدهنده‌های فعال در عرصه شتابدهی به کسب‌وکارهای نوپا با هدف ارتباط بیشتر بخش صنعت با استارت‌آپ‌ها، رویدادی با عنوان دیموند اکسپو (DMOND Expo) را در تاریخ ۹ اسفندماه ۹۶ برگزار نمود.

در این رویداد، استارت‌آپ‌های برتر رویدادهای ماهانه دیموند (DMOND Pithes) در حوزه‌های مختلف صنعت همچون فین‌تک، تکنولوژی آموزشی، شهر هوشمند، خدمات، فرهنگ و هنر، مد، تکنولوژی، غذا، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، رسانه و تبلیغات حضور داشتند؛ هر کدام از این استارت‌آپ‌ها پس از طی فرآیندهای داوری تخصصی، عنوان استارت‌آپ برتر را در یکی از رویدادهای ماهانه به دست آورده بودند.

دیموند اکسپو چکیده‌ای از تمام پیج‌هایی بود که در سال گذشته در دیموند برگزار شده که برگزیدگان این پیچ‌ها یک ارائه کوتاه ۲ دقیقه‌ای در قالب فیلم داشته و پرسش و پاسخی از طرف داوران صورت نمی‌گرفت، در این رویداد با هم به رقابت پرداختند.

تمام حضار داور بودند و رای‌گیری از طریق بات تلگرام دیموند، انجام شد. مهمانان این رویداد داوران رویدادهای پیشین، سرمایه‌گذاران، خبرگزاری‌های نوپانا، آنا، اکوسیستم، دیجیاتو، پیوست و مدیران ارشد شرکت‌های همکار بودند.

همچنین در کنار این رویداد، یک رای‌گیری مردمی توسط سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد صورت گرفت؛ این رای‌گیری یک هفته قبل و طریق بات تلگرام شروع شده بود و تا روز رویداد بیش از ۸ هزار نفر در آن شرکت کردند.

در ابتدای رویداد پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و فیلم کوتاه معرفی دیموند، احمدرضا مسرور، مدیرعامل شتابدهنده دیموند دقایقی در مورد چگونگی و هدف برگزاری رویداد صحبت کرد و در انتهای صحبت‌شان از آقای ابری‌نیا، ریاست محترم پردیس فنی دانشگاه تهران برای سخنرانی دعوت شد. ایشان از اهمیت ورود به حوزه کارآفرینی و نقش دانشگاه‌ها در این مورد صحبت کرد.

سپس آقای آفتابی، مدیر شرکت ایران ارقام از اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش صحبت کرد و در نهایت حامد تاج الدین، مدیرعامل شرکت اوبار و آچاره، از تجربیات و دستاوردهای این دو استارت‌آپ زیرمجموعه دیموند، گفت. پس از پایان سخنرانی‌ها، کلیپ کوتاهی در خصوص معرفی رویداد پخش شد و نحوه ثبت رای برای حضار توضیح داده شد. سپس استارت‌آپ‌ها به ترتیب در ۲ دقیقه کسب‌وکار خود را شرح دادند.

پس از پایان ارائه ۱۹ تیم حاضر در رویداد، رای‌گیری از داوران شروع شد و تیم‌های اسمارت وای‌فای، کمدا و بوکینگ ویلا به ترتیب تیم‌های اول تا سوم این رویداد انتخاب شده و جوایز ۱۰، ۵ و ۳ میلیون تومانی و تندیس یادبود خود را دریافت کردند.

همچنین استارت‌آپ بلیتو با ۱۷۳۸ رای، به عنوان تیم برنده جایزه مردمی انتخاب شده و ۴ میلیون تومان وجه نقد و تندیس یادبودی از سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد دریافت کرد.

(همچنین بخوانید: چه استارت‌آپ‌هایی در دیموند اکسپو شرکت می‌کنند؟)

برچسب‌ها: شتابدهنده دیمونددیموند اکسپوکارن کراداسمارت وای‌فایکمدابلیتوبوکینگ ویلا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.