دومین دوره از رویداد جذب سرمایه حوزه بازی برگزار شد
با حضور ۷ استارتاپ؛ ۸

دومین دوره از رویداد جذب سرمایه حوزه بازی برگزار شد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۶:۲۴ | ۶ دقیقه

به علت استقبال سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌های فعال در حوزه بازی و سرگرمی، دومین دوره از رویداد دوشنبه های استارتاپی در این حوزه برگزار شد.

نوپاناصندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، این رویداد را با هدف کاهش چالش جذب سرمایه برای کسب‌وکارها و برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در زیست‌بوم استارتاپی کشور برگزار کرد.

برگزاری این رویداد به صورت حضوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و به صورت مجازی از طریق پلتفرم اسکای‌روم انجام گرفت.

در ابتدای این رویداد و پس از تلاوت قرآن مجید، جناب آقای احمد فراهانی، مدیر سرمایه‌گذاری مجموعه اسمارتاپ ونچرز، ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: شرکت سرمایه‌گذاری اسمارتاپ یکی از وی‌سی‌های باتجربه در اکوسیستم نوآوری است که فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز کرده است. در ابتدا به عنوان یک استارتاپ استودیو فعالیت می‌کردیم و اتفاقا یک سرمایه‌گذاری در حوزه سوشال گیم داشته‌ایم. پس از دو سال فعالیت به عنوان استارتاپ استودیو، با توجه به بازخوردها و تجربه‌هایی که کسب کردیم، تصمیم گرفتیم که به یک وی‌سی تبدیل شویم و در سطوح بالاتری سرمایه‌گذاری داشته باشیم. اولین سرمایه‌گذاری‌های ما روی استارتاپ‌ها کرفس، گهواره و ایران رنتر بود. پس از تجربه خوبی که در رشد و توسعه این استارتاپ‌ها داشتیم، تصمیم گرفتیم تمرکز سرمایه‌گذاری خود را روی استارتاپ‌هایی معطوف کنیم که مخاطب انبوه دارند و B2B یا B2C هستند.

او در ادامه بیان کرد: ما تا به امروز، ۳۰ سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های موفق داشتیم. ما پس از طی کردن چرخه کامل سرمایه‌گذاری و خروج، بر اساس تجربه‌مان، امسال موفق شدیم که صندوق سرمایه‌گذاری اسمارتاپ را تاسیس نماییم. اسمارتاپ امسال به عنوان صندوق سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیاردی خصوصی فعالیت می‌کند و حوزه‌های علاقمندی خود را گسترش داده‌ایم و به دنبال تجربه حوزه‌های متفاوت هستیم.

در ادامه این رویداد، جناب آقای پناهی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری سپهر، به سخنرانی پیرامون ظرفیت‌های این صندوق پرداخت و گفت: حوزه‌های تخصصی و مورد تمرکز صندوق پژوهش و فناوری سپهر در دو سال فعالیتش، صنایع خلاق و نرم است. ما در تلاشیم که صندوق‌های بزرگ‌تری برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و صدور ضمانت‌نامه و فعالیت‌هایی از این دست، تاسیس کنیم.

جناب پناهی در ادامه افزود: ترکیب سهامداری صندوق سپهر به این صورت است که ۴۰% آن، متعلق به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ۲۰% آن متعلق به حوزه هنری، ۲۰% آن متعلق به همین صندوق و ۲۰% مانده متعلق به نشر الکترونیک ایران است.

 در رویداد دمودی بازی و سرگرمی از بین استارتاپ‌های متقاضی حضور در رویداد، تعدادی بر اساس داوری انتخاب شده و در یک فرآیند آموزشی، برای ارائه به سرمایه‌گذار آماده شدند.  

لازم به ذکر است که در این رویداد در صورتی‌که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تایید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تامین کند.

به عبارت دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تامین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند. عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی دراین برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.

در این طرح، صندوق نوآوری، منابع مالی را در قالب سرمایه‌گذاری و نه تسهیلات ارایه می‌دهد؛ به طوری که در طرح‌هایی که عاملان صندوق، حاضر به مشارکت بیست درصدی در آن باشند، صندوق بسته به سطح فناوری و اولویت راهبردی، تا هشتاد درصد از منابع باقی‌مانده را تامین کرده و در سود و زیان طرح سهیم خواهد بود.

برچسب‌ها: کارن کرادصندوق نوآوری و شکوفاییسرمایه‌گذاریاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.