هویت بصری، کسب‌وکار شما را در بازار متمایز می‌‌کند
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و پانزدهم) ۸

هویت بصری، کسب‌وکار شما را در بازار متمایز می‌‌کند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و پانزدهم:

هویت بصری

به‌گزارش نوپانا، هر برندی، برای این‌که متمایز باشد، باید عناصر بصری منحصر به فرد خود را داشته باشد. در بازار رقابتی امروز ایجاد تصویری منحصر به فرد و متمایز، امری ضروری است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ، به خصوص آن‌هایی که به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند، دستورالعملی را تحت عنوان دستورالعمل هویت بصری (سازمانی) تدوین می‌کنند که کلیه عناصر بصری نشان‌گر برند و همچنین نحوه به‌ کارگیری آن‌ها را مشخص می‌کند. این دستورالعمل که شامل نحوه به‌ کارگیری لوگو، رنگ، نوع و سایز فونت، تصاویر، نحوه طراحی آگهی تبلیغاتی و غیره است؛ برند را نسبت به رقبا متمایز می‌کند و بازار هدف با دیدن هر کدام از این عناصر بصری، برند را به خاطر می‌آورند. همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تصویری یکسان از برند را در سراسر جهان ارائه کنند.

هویت بصری یک برند می‌تواند آن برند را ملکه ذهن مخاطب خود کند؛ همین امر منجر به یاد‌آوری بیشتر برند در بازار رقابتی خواهد شد؛ مزیتی که امروزه تمامی برند‌ها به دنبال آن هستند.

قسمت پیشین

قسمت صد و چهاردهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: هویت بصریبرندینگبرندسازیکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.