تبلیغات هدفمند در ورزشگاه خانگی دورتموند
برای اولین بار توسط یک باشگاه فوتبال اجرا می‌شود: ۸

تبلیغات هدفمند در ورزشگاه خانگی دورتموند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۸:۰۶ | ۴ دقیقه

دورتموند اولین باشگاه فوتبال جهان خواهد بود که از فناوری مجازی برای تبلیغات هدفمند محیطی در تمامی مسابقات خانگی خود برای فصل آینده بوندسلیگا استفاده خواهد کرد.

نوپانا: رویدادهای ورزشی فرصت مناسبی برای کسب‌وکارهاست تا محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند. فوتبال نیز به‌عنوان یکی از پرطرفداران‌ترین ورزش‌ها همیشه در صدر توجه برندها و شرکت‌های بزرگ برای تبلیغات بوده است.

تبلیغات در جهان فوتبال با دیگر نوع تبلیغات متفاوت است؛ تبلیغ روی پیراهن تیم‌ها، اسپانسرینگ باشگاه‌ها، استفاده از بازیکنان در ساخت تبلیغات، تبلیغات تلویزیونی و ... از انواع این کار به شمار می‌روند.

فضای استادیوم‌های فوتبال به گونه‌ای است که هنگام برگزاری مسابقه، تبلیغات محیطی اطراف زمین بازی توجه مخاطبان تلویزیونی را به خود جلب می‌کند و این بهترین فرصت برای برندهاست تا مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود جلب کنند.

اما این مدل تبلیغاتی یک مشکل بزرگ دارد؛ تبلیغات برای تمام مردم پخش می‌شود و ممکن است آن برند یا محصول در کشوری وجود نداشته باشد و به نوعی آن تبلیغات بی‌فایده باشد.

باشگاه دورتموند آلمان در اقدامی جالب به اولین باشگاه فوتبال تبدیل می‌شود که تبلیغات را به صورت هدفمند برای مخاطبان تلویزیونی خود به نمایش در می‌آورد.

این تکنولوژی که توسط شرکت‌های سوپونور (Supponor)، ای‌دی‌آی (ADI) و از طریق آژانس لاگرد اسپورتس (Lagardère Sports) در حال انجام است، می‌تواند تبلیغات محیطی دور زمین بازی را مناسب با مخاطبان هر منطقه از جهان دسته‌بندی کند.

تماشاگران داخل استادیوم تغییرات را نمی‌بینند اما کسانی که از طریق تلویزیون بازی را دنبال می‌کنند تبلیغات مربوط به هر منطقه را مشاهده می‌کنند.

این تکنولوزی به باشگاه این اطمینان را می‌دهد که بینندگان تلویزیونی در سراسر جهان، تبلیغات مناسبی را که در بازی‌های خانگی دورتموند یعنی استادیوم سیگنال ایدونا پارک (Signal Iduna Park) مشاهده کرده‌اند.

لیگ فوتبال آلمان (بوندسلیگا) استفاده از نشانه‌های مجازی (virtual signage) را در ماه مارس ۲۰۱۸ تایید کرد. این تکنولوژی تابستان امسال نیز در لیگ انگلیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این‌چنین تبلیغات هدفمندی می‌تواند باشگاه‌های فوتبال را به‌عنوان یک حامی بینندگان در سراسر جهان معرفی کند.

(همچنین بخوانید:‌ از صفحات نمایش خود هدفمند پول در آورید)

منبع

برچسب‌ها: تبلیغات هدفمندتبلیغات محیطیکسب‌و‌کارتبلیغاتفوتبالadvertisementدورتموندبوندسلیگا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.