سرمایه‌گذاری گوگل در استارت‌آپ اندونزیایی درخواست خودرو
سرمایه‌گذاری در Go-Jek تایید شد ۸

سرمایه‌گذاری گوگل در استارت‌آپ اندونزیایی درخواست خودرو

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۵:۲۵ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ اندونزیایی درخواست موتور و خودرو Go-Jek، مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار با ارزش گذاری ۴ میلیارد دلار از گوگل و دو شرکت سرمایه گذاری دیگر در سنگاپور و چین سرمایه جذب کرد.

نوپانا: شرکت Go-Jek از سه صندوق، متشکل از گوگل، یک صندوق چینی و سنگاپوری مجموعا ۱.۲ میلیارد دلار جذب سرمایه کرد و ارزش این استارتاپ حمل‌ونقل آنلاین اکنون به ۴ میلیارد دلار رسید. این اقدام نخستین سرمایه‌گذاری گوگل در کشور اندونزی پس از هند به شمار می‌رود.

نکته جالب توجه حضور دو رقیب جدی یعنی Uber و Grab در کشور اندونزی است و این سرمایه‌گذاری در حالی رخ داده که از نظر دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، منطقه جنوب شرق آسیا (موقعیت جغرافیایی که کشور اندونزی در آن واقع شده) برای این شرکت سودده نیست. اما این منطقه شاهد رشد گسترده‌ای از این منظر بوده است.

اگر صحبت خسروشاهی درست باشد، آنوقت گوگل در مارکتی سرمایه‌گذاری کرده که سودده نیست. با وجود حضور اوبر و گرب در اندونزی، گفته می‌شود گوجک در جایگاه جلوتری از دو رقیب خود قرار دارد.

بر اساس داده‌های گوگل، پیش‌بینی می‌شود وسعت مارکت شرکت‌های حمل‌ونقل آنلاین در این منطقه تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۰.۱ میلیارد دلار برسد، در حالیکه هم‌اکنون وسعت آن ۵.۱ میلیارد دلار است.

گوجک (Go-Jek) استارتاپ فعال در زمینه حمل‌ونقل آنلاین است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و فعلا فقط در اندونزی سرویس‌دهی می‌کند. این شرکت طی ۷ سال توانسته به اندازه ۴ استارتاپ یونیکورن در اندونزی ارزش‌آفرینی کند. گوجک غیر از سرویس تاکسی آنلاین، سرویس پیک موتوری، حمل بار و سرویس پرداخت را نیز دارد.

منبع

برچسب‌ها: گوگلسرمایه گذاریGo-Jek
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.