ارزش آلفابت به یک تریلیون دلار رسید
شرکت مادر گوگل؛ ۸

ارزش آلفابت به یک تریلیون دلار رسید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۲:۲۴ | ۳ دقیقه

آلفابت، شرکت مادر گوگل، به عنوان چهارمین شرکت آمریکایی با ارزش بیش از یک تریلیون دلار معرفی شد. این رقم در حالی به دست آمد که ارزش هر سهم آلفابت در بازار بورس آمریکا برابر با ۱۴۵۱.۷۰ دلار عنوان شده است.

نوپانا به نقل آی‌تی‌ایران، در حال حاضر، ساندار پیچای مدیرعاملی آلفابت را برعهده دارد که از ماه دسامبر سال گذشته و به دنبال کناره‌گیری لری پیج و سرگئی برین علاوه بر هدایت گوگل، سکان آلفابت را نیز در دست گرفته است. اما نکته جالب اینجاست که این شرکت در حالی به جمع باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها بپیوست که در طی چند سال اخیر، گوگل و آلفابت با مشکلات متعددی از قبیل اتهامات در خصوص آزارجنسی برخی کارکنان توسط مدیران و همچنین اعتراضات ۲۰ هزار نفری کارکنان گوگل موسوم به Google Walkout مواجه بوده است.

با این حال، آلفابت در تاریخ سوم فوریه یعنی تا چند روز دیگر گزارش عملکرد سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی خود را منتشر خواهد کرد و طبق پیش‌بینی‌های تحلیلگران، میزان درآمدهای این شرکت به عدد ۴۶.۹ میلیارد دلار خواهد رسید که نشان از افزایشی ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸ دارد.

بد نیست بدانید که اپل در سال ۲۰۱۸ توانست به عنوان اولین شرکت آمریکا، به این موفقیت دست باید و به عنوان شرکتی با ارزش بیش از یک تریلیون دلار شناخته شود. به دنبال آن، شرکت امازون و بعد از آن نیز مایکروسافت توانستند به جمع یک تریلیون دلاری‌ها اضافه شوند.

اما اولین شرکت در جهان که ارزش آن به بیش از یک تریلیون دلار رسید، پتروچاینا است که این اتفاق در سال ۲۰۰۷ رقم خورد. شرکت آرامکو عربستان نیز در سال ۲۰۰۸ توانست خود را به عنوان اولین شرکت دو تریلیون دلاری جهان معرفی کند.

طبق آخرین برآوردهای محققان، شرکت بعدی یک تریلیون دلاری، فیسبوک خواهد بود که در حال حاضر ارزش آن برابر با ۶۲۰ میلیون دلار است و گفته می‌شود که بزودی به این رقم خواهد رسید.

برچسب‌ها: گوگلآلفابتاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.