۹۸ درصد از جمعیت جهان تحت پوشش نقشه گوگل
محبوب‌ترین و پرکاربرترین ۸

۹۸ درصد از جمعیت جهان تحت پوشش نقشه گوگل

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۵:۵۱ | ۶ دقیقه

اینکه گوگل بخش زیادی از کره زمین را از طریق پروژه‌های استریت ویو و گوگل ارث خود تصویربرداری می‌کند و تحت پوشش دارد، چیز عجیبی نیست. اما این شرکت برای اولین بار اطلاعاتی را در این زمینه ارائه و اعلام کرده که ۱۰ میلیون مایل را از طریق پروژه استریت ویو و ۳۶ میلیون مایل مربع را بواسطه گوگل ارث، عکس‌برداری کرده است.

نوپانااین آمار و ارقام از سوی گوگل، شگفتی هر کسی را برمی‌انگیزد. طبق گفته گوگل، اکنون حدود ۹۸ درصد از این سیاره را پوشش داده و به لطف ۱۰ میلیون مایلی که توسط استریت ویو عکس‌برداری شده، اهالی مانتین ویو در این زمینه خود را بالاتر و جلوتر از شرکت‌های رقیبی همچون اپل می‌بیند.

همانطور که می‌دانید، چند سالیست که شرکت اپل نیز در قالب پروژه‌ای تقریبا مشابه با استریت ویو به عکس‌برداری از خیابان‌ها روی آورده و این کار را از طریق اپلیکیشن Apple Maps دنبال می‌کند. اما شواهد نشان می‌دهد که مهندسان تیم کوک در بخش نقشه اپل، بسیار عقب‌تر از گوگل و نقشه این شرکت هستند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه بالغ بر یک میلیارد کاربر از نقشه گوگل استفاده می‌کنند و این سرویس، جزو یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرترین سرویس‌های گوگل محسوب می‌شود. در واقع، گوگل از این سرویس برای ارائه تبلیغات متناسب با محل زندگی کاربران موتور جستجوی خود بهره می‌گیرد.

لری پیج، از بنیانگذاران گوگل که چندی پیش به کار رسمی‌خود در آلفابت (شرکت مادر گوگل) پایان داد، پروژه استریت ویو را در سال ۲۰۰۴ استارت زد. هدف او از این کار، ارائه نقشه ۳۶۰ درجه از جهان بود که همه خیابان‌ها و حتی کوچه‌ها را نیز شامل می‌شد.

گوگل برای دستیابی به این خواسته خود، از ابزارهای گوناگونی بهره گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به اتومبیل‌های خودران اشاره کرد که چند سالی است به صورت آزمایشی در برخی ایالت‌های آمریکا در حال تردداند و با کمک دوربین‌ها و رادارهایی که به آن مجهز شده‌اند، از محیط پیرامون خود عکسبرداری می‌کنند.

98 درصد از جمعیت جهان تحت پوشش نقشه گوگل

اتان راسل، مدیر محصولات در بخش Google Maps در این رابطه عنوان می‌کند: تصویربرداری در متن همه کارهاییست که ما در گوگل انجام می‌دهیم. ما به عکس‌برداری به عنوان اساس و پایه‌ برای تهیه نقشه می‌نگریم.

البته گوگل در کنار دیگر همتایان خود در سیلیکون ولی، به دلیل فعالیت در زمینه جمع‌آوری اطلاعات، تحت فشار زیادی از سوی نهادهای قانونگذار قرار دارد و اخیرا چندین پرونده علیه این شرکت باز شده است. گوگل چیزی حدود ۱۴۰ میلیارد دلار در سال از طریق تبلیغاتی که به صورت هدفمند برای کابران نمایش داده می‌شوند، بدست می‌آورد که بخشی از این تبلیغات، در نقشه گوگل ظاهر می‌شوند. با این حال، گوگل تاکنون حرفی از میزان درآمد حاصل از بخش نقشه خود نزده است.

98 درصد از جمعیت جهان تحت پوشش نقشه گوگل

گوگل حتی از ماهواره‌ها نیز در این زمینه کمک گرفته است. اگر خاطرتان باشد این شرکت در سال ۲۰۱۴، ماهواره  Sky Box را که یک ماهواره با قابلیت عکس‌برداری با رزولوشن بالاست خریداری کرد. گوگل هدف خود از خرید این ماهواره را به‌روز کردن اپلیکیشن Maps خود عنوان کرد. از جمله قابلیت‌هایی که از این ماهواره از آن بهره می‌برد، ارائه اطلاعات تحلیلی از طریق عکس‌برداری بود. اما طولی نکشید که گوگل، این ماهواره را فروخت و پای خود را از کسب‌وکار ماهواره‌ای بیرون کشید.

 

برچسب‌ها: گوگلمسیریابیمسیریاب آنلاینgoogle map
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.