شرکت Intrinsic، زیرمجموعه جدید آلفابت را راه‌اندازی شد
ربات‌ها قوی تر می‌شوند؛ ۸

شرکت Intrinsic، زیرمجموعه جدید آلفابت را راه‌اندازی شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۲:۳۵ | ۵ دقیقه

آلفابت، شرکت مادر گوگل از راه‌اندازی مجموعه‌ای جدید تحت عنوان اینترینسیک (Intrinsic) خبر داد که قرار است در زمینه طراحی و توسعه نرم‌افزار برای ربات‌های صنعتی فعالیت کند.

نوپانا به نقل از آی‌تی ایران، این شرکت در زمره شرکت‌های کوچک آلفابت که با نام Other bets فعالیت می‌کنند، قرار خواهد گرفت و به مانند شرکت‌های دیگر این گروه همانند وایمو (فعال در زمینه تولید خودروهای خودران)، وینگ (فعال در زمینه تولید پهپادهای تحویل کالا) و وریلی (فعال در زمینه خدمات بهداشتی و زیست‌فناوری) در عرصه فناوری‌های جدید تمرکز خواهد داشت.

هنوز جزییاتی در خصوص فعالیت این شرکت و همچنین مشتریانی که قرار است از محصولات آن بهره‌مند شوند، منتشر نشده است. اما وندی تان وایت، مدیرعامل جدید اینترینسیک با انتشار پستی از طرح‌های آینده این شرکت گفت و اعلام کرد که قصد دارند تا از پتانسیل‌های اقتصادی و خلاقانه صنعت رباتیک به منظور ارائه خدمات به کسب‌وکارها، کارفرمایان و توسعه‌دهندگان استفاده کنند که این هدف از طریق طراحی و ایجاد نرم‌افزارهایی میسر خواهد شد که می‌توانند استفاده از ربات‌ها را تسهیل کرده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

اگرچه در طی سال‌های اخیر، حوزه رباتیک جزو علاقه‌مندی‌های شرکت گوگل بوده اما این شرکت تاکنون تمرکز ویژه‌ای روی این حوزه نداشته و نتوانسته محصولی تجاری را تولید و به بازار عرضه کند.

این شرکت در سال 2013 و تنها در شش ماه، توانست هفت شرکت فعال در حوزه رباتیک را خریداری کند که از جمله آن‌ها می‌توان به Schaft، Bot & Dolly و بوستون داینامیکس اشاره کرد. این تلاش‌ها در قالب برنامه‌ای به نام Replicant و تحت رهبری اندی رابین، کسی که از بنیانگذاران پلتفرم اندروید بود، دنبال می‌شد.

اما سال‌ها گذشت و هیچ خبری از Replicant نشد. حتی گوگل برخی از این شرکت‌های رباتیک خریداری‌شده را واگذار و بعضی‌ها را تعطیل کرد. دلیل این امر نیز پیچیدگی‌های مربوط به تولید ربات و سودآور نبودن این حوزه عنوان شد. البته جدای رابین از گوگل در سال 2014 نیز مزید بر علت شد.

بعد از شکست پروژه Replicant، گوگل بیشتر تمرکز خود را روی نرم‌افزار معطوف کرد و از فناوری یادگیری ماشینی برای تعلیم به ربات‌ها بهره می‌برد. حال این شرکت قصد دارد تا این برنامه‌ها را به طور دقیق‌تر و با تمرکز بیشتری از طریق مجموعه اینترینسیک دنبال کند.

تان وایت، مدیرعامل اینترینسیک در این خصوص عنوان کرد: در طی سال‌های اخیر، تیم ما تلاش‌هایی را به منظور پیدا کردن راه‌هایی جهت قادر ساختن ربات‌های صنعتی برای انجام اموری همچون احساس کردن، یادگیری و اجرای کارهای پیچیده انجام داده تا بتوان از این ربات‌ها در وقعیت‌ها و کاربردهای مختلف بهره برد. ما نرم‌افزاهایی را مورد آزمایش قرار دادیم که از تکنیک‌هایی همچون درک خودکار، یادگیری عمیق، یادگیری تقویت‌کننده، برنامه‌ریزی حرکتی، شبیه‌سازی و کنترل نیرو برای کار کردن استفاده می‌کنند.

حال با تشکیل اینترینسیک، گوگل ورود جدی خود به عرصه نرم‌افزار رباتیک را اعلام کرده و قطعا طی ماه‌ها و سال‌های آتی، اطلاعات بیشتری در خصوص دستاوردهای این شرکت منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها: آلفابتگوگلاینترینسیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.