استارتاپ دیدار ۴ میلیارد تومان سرمایه جذب کرد
از سرمایه‌گذار فرشته؛ ۸.۷

استارتاپ دیدار ۴ میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۹ | ۵ دقیقه

حمید محمودزاده مدیر عامل دیدار از جذب سرمایه این استارتاپ توسط یک سرمایه­گذار فرشته (Angel Investor) خبر داد.

نوپانااین سرمایه‌­گذاری که به واسطه خرید ۱۹٪ از سهام نرم افزار CRM دیدار توسط یک سرمایه­‌گذار فرشته (Angel Investor) انجام شده، آغازگر فصل تازه‌ای در صنعت CRM برای اسمال‌‌بیزینس‌های ایران خواهد بود. در شرایط فعلی اکوسیستم استارتاپی که عموم کسب­‌وکارها با مشکلات فراوانی روبرو هستند و کمتر کسی تمایل به تزریق سرمایه روی استارتاپ‌­ها دارند. این جذب سرمایه می تواند نویدبخش این موضوع باشد که رفته رفته سرمایه گذاران اقدام به ورود منابع خود به کسب‌­وکارهایی خواهند کرد که گام‌­های عبور از شرایط رکود فعلی را می‌­پیمایند.

علی رضایی آشتیانی، مشاور جذب سرمایه دیدار می‌گوید: همان موجی که در دوران سال‌­های ۹۳ تا ۹۶ برای ایده‌­های پلتفرمی شاهد بودیم و منجر به راه‌­اندازی کسب­‌و­کارهایی مانند تاکسی‌­های اینترنتی، سرویس‌­های خرید آنلاین و … شد. اکنون در حوزه کسب­‌وکارهای متنبی بر تکنولوژی ابری در حال وقوع است. بدون شک سرمایه­‌گذاران به دنبال محصولات با حداقل ریسک بوده و شرکت‌­های ارائه دهنده محصولات SAAS در این کارزار پاسخگوی خواسته‌­های سرمایه‌­گذاران هستند. این تغییر رویه خود می‌تواند پاسخ منطقی به تغییرات سیاسی و اقتصادی فعلی ایران باشد؛ تغییری که تجربه موفق ابرآروان و دیدار را می­توان به عنوان آغازکننده این مسیر دانست.

آشتیانی در ادامه افزود:  این جذب سرمایه در شرایط فعلی تحریم و کرونا دو پیغام مهم با خود به همراه داشت؛ اول تغییر تمایل سرمایه‌­گذار­ها به محصولات SAAS با توجه به میزان متفاوت ریسک این­گونه سرمایه‌­گذاری‌­ها و دوم چشم­انداز مثبت محصولات مبتنی بر تکنولوژی ابری در ایران که با توجه به تجربه­‌های موفق قبلی کم کم دارند به یکی از مدل‌­های موفق برای تولید و توسعه ایده­‌ها تبدیل می شوند.

حمید محمودزاده مدیر عامل گروه نرم افزاری آرمیتیس در این خصوص افزود: با این جذب سرمایه و با توجه پتانسیل بالایی است که در بازار CRM وجود دارد، در سال ۹۹ شاهد حضور جدی­تر دیدار در بین کسب­‌وکارها بوده و قصد داریم تا یک جهش استراتژیک داشته باشیم. با در نظرگیری میزان بکر بودن بازار حوزه CRM در ایران و منطقه و پتانسیل بالا برای رشد، به دنبال افزایش بازار خود نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزهای ایران و کشورهای منطقه هستیم. از این رو طبق برنامه­‌ریزی‌­های انجام شده، در سال ۹۸ به دنبال جذب سرمایه‌­گذار بودیم.

وی خاطر نشان کرد: تمرکز ما در دیدار ارائه یک نرم‌افزار ابری جهت استفاده کسب‌وکارهای کوچک است و در این زمینه نیز هدف ما این است که ۲۰درصد بازار اسمال‌‌بیزینس‌های ایران را از آن خود کنیم، همچنین به دنبال توسعه محصول خود در کشورهای اطراف هستیم و سعی داریم بتوانیم به زودی محصول‌‌مان را به خارج از مرزهای ایران ببریم، اول از کشورهای اطراف شروع کرده و در نهایت بتوانیم با رقبایی که در این حوزه فعالیت دارند، رقابت کنیم.

دیدار یک نرم‌افزار CRM ابری به شمار می‌رود که مخصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است و به نوعی تمرکز اصلی مجموعه ما نیز روی همین نرم‌افزار است که یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود و در بخش فروش شرکت‌ها، به این منظور که بتوانند فروش بیشتری داشته باشند، استفاده می‌شود.

برچسب‌ها: سرمایه گذاریاستارتاپدیدارنرم‌افزار CRM ابری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.