در این پکیج که در وبسایت نوپانا تهیه و گردآوری شده است، با نکات و تکنیکهایی آشنا میشوید که به کمک آنها میتوانید کسبوکار خود را به سبک مدیران برجسته و حرفهای، مدیریت کنید.
نوپانا: مدیریت کسبوکار، مسئولیت بسیار پیچیده و دشواری است و در مسیر آن چالشهای بزرگ و گاها غیر قابل پیشبینی وجود دارد. از تعامل با کارمندان و ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب تا هدایت کسبوکار در مسیر صحیح، یک مدیر کسبوکار حرفهای باید بتواند مسئولیت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد؛ بنابراین در این زمینه، رعایت اصول و استفاده از روشهای حرفهای مدیریت کسبوکار بسیار ضروری است. در این پکیج به معرفی و شرح اصول و روشهای مدیریت حرفهای کسبوکار میپردازیم.
قسمت اول: اپلیکیشنهایی که مدیریت یک استارتآپ را بسیار آسانتر میکنند
تعداد اپلیکیشنهای مرتبط با کسبوکار به بیش از هزاران عدد میرسد؛ در این مطلب، لیستی از ۹ برنامه کاربردی ارائه کردهایم که میتوانند در انجام کارهای خستهکننده و کاهش استرس در استارتآپ، به شما کمک کنند.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت دوم: از تله خودمحوری در مدیریت کسبوکار رها شوید
خودمحوری یکی از اشتباهات بزرگ راهبری کسبوکار است که باعث میشود برآورده کردن خواستههای شخصی، به اهداف اصلی تیم ارجحیت پیدا کند.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت سوم: معیارهای کلیدی عملکرد، مدیریت کسبوکار را آسانتر میکنند
معیارهای کلیدی عملکرد، مجموعهای متمرکز از مقیاسها هستند که عملکردهای مدیریتی خاص را هدایت میکنند.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت چهارم: چگونه یک مدیرعامل مسئولیتپذیر باشیم؟
وظایف مدیرعاملان در سازمانها متفاوت است؛ اما چارچوبی کلی بهعنوان وظایف مدیرعامل وجود دارد که در این قسمت آن را شرح خواهیم داد.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت پنجم: از فرسودگی در مدیریت کسبوکارتان پیشگیری کنید
راهاندازی یک کسبوکار برابر است با قبول کردن مسئولیتهای جدید و زیاد. چگونه میتوان در چنین شرایطی از فرسودگی شغلی پیشگیری کرد؟
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت ششم: کدام پیشنهاد کاری برای شرکت شما مناسب است؟
قبولکردن یا ردکردن پیشنهادهای کاری شرکت، از تصمیمگیریهای اساسی مدیران است که باید با دقت بالا انجام شود.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت هفتم: خلاقیت کارمندان را نادیده نگیرید
یافتن راهحل برخی از چالشهای کسبوکارتان، سادهتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. کافیست از خلاقیت کارمندانتان کمک بگیرید.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت هشتم: فرهنگ کارآفرینی را در شرکت خود خلق کنید
در شرکتها نه تنها انجام آزمایش و شکست خوردن باید قابل قبول باشد، بلکه به ریسکهای نتیجهبخش باید پاداش مناسب نیز تعلق گیرد.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت نهم: چهار روش مدیریتی درست و نادرست از زبان مدیر ارشد سابق گوگل و اپل
«کیم اسکات»، نویسنده و یکی از مدیران ارشد سابق گوگل و اپل، معتقد است چهار روش مدیریتی درست و نادرست وجود دارد که تنها یکی از آنها صحیح است.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت دهم: نقش مشاورههای مربیان در موفقیت مدیران زن چیست؟
مربیگری پایه و اساس همه چیز است. مدیران زن موفق، با توجه به تجربیات خود توصیه میکنند که بانوان در کسبوکار، افراد حرفهای و باهوش را پیدا کنند و در حوزههایی که از مهارتهای کافی و خوب برخوردار نیستند از آنها کمک بگیرند.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت یازدهم: چگونه به یک راهبر کسبوکار حرفهای تبدیل شویم؟
طی دهه گذشته، سرعت تغییر و رشد پیچیدگیِ محیط کسبوکار بهطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. راهبران اغلب خودشان را در واکنش به این چالشها، خسته و درهمشکسته مییابد؛ پس افزایش انعطافپذیری برای آنها مهارتی ضروری محسوب میشود.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت دوازدهم: به کارمندانتان یاد بدهید مانند هکرها فکر کنند!
هکرها انسانهای کنجکاوی هستند که با تکنولوژی روز دنیا پیش میروند. داشتن چنین طرز تفکری باعث میشود خلاقیت بیشتری داشته باشند و راهحلهای بهتری ارائه دهند.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت سیزدهم: با استفاده از این چهار روش، جلسات شرکت خود را کارآمد کنید
در این مطلب به بررسی چند راهکار عملی میپردازیم که با بهکارگیری آنها میتوان از قابل پیشبینی بودن جلسات پیشگیری کرد و کارآمدی آنها را افزایش داد.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت چهاردهم: اگر میخواهید مدیر تاثیرگذاری باشید، این ۹ ویژگی را در خود تقویت کنید
چگونه میتوانیم به فرد تاثیرگذاری تبدیل شویم و تیم خود را بهسوی موفقیت سوق دهیم؟ این اتفاق یکشبه روی نمیدهد و تکنیکهای مخصوص به خود را دارد.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت پانزدهم: چگونه تعارضهای میانفردی در سازمان را کاهش دهیم؟
مدیریت تعارض در سازمان، باید به کاهش تعارضهای عاطفی در همه سطوح و حفظ و بهبود مقداری تعارض لازم و کنترلشده کمک کند و وضعیت و نگرانیهای هر ۲ طرف تعارض را در نظر داشته باشد.
ادامه این قسمت را اینجا بخوانید.
ادامه قسمتهای این پکیج را در بخشهای بعدی دنبال کنید.
(همچنین بخوانید: پکیج رفتار حرفهای در محیط کار)