لوگو، سفیر برند شما در ذهن مشتریان است
شروعی برای برندسازی (قسمت پنجاه‌وچهارم) ۸

لوگو، سفیر برند شما در ذهن مشتریان است

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت پنجاه‌‌وچهارم:

هماهنگی عناصر طراحی

ارتباط بین عناصر طراحی و نحوه ارائه این عناصر با یکدیگر را هماهنگی عناصر طراحی می‌گویند. این عناصر شامل فضای خالی اطراف لوگو، اندازه، جایگاه قرارگیری و قوانین نحوه استفاده از هر کدام از عناصر به صورت مستقل است. نحوه قرارگیری لوگو و شعار تبلیغاتی یکی از مثال‌های این رابطه است.

لوگو

به‌گزارش نوپانا، لوگو عنصری گرافیکی است که برای مشخص‌ کردن و هویت‌بخشی به یک شرکت، خدمت و یا محصول استفاده می‌شود. لوگو، آرم منحصر به فردی است که به صورت مداوم بر ابزار‌های مختلف ارتباطی یک شرکت ظاهر می‌شود. این آرم اغلب دارای هویت حقوقی‌ بوده و تحت حمایت قانون مالکیت معنوی قرار می‌گیرد. لوگو‌ها به سرعت قابل تشخیص‌ هستند و به عنوان سفیران برند عمل می‌کنند، زیرا به لحاظ نقش، متمایز‌کننده هستند و به سادگی از سایر برند‌ها قابل تفکیک و تشخیص هستند.

(همچنین بخوانید: معیارهای کلیدی عملکرد، مدیریت کسب‌وکار را آسان‌تر می‌کنند)

لوگو تایپ

به نام یک برند یا شرکت که در قالب حروف، به صورت خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند، لوگو تایپ می‌گویند. علاوه بر این، رنگ و فونت باید به گونه‌ای باشند که آن برند یا شرکت را در بازار متمایز‌ کند. لوگو تایپ به برند شما هویت بصری می‌دهد و همچنین برند‌ شما را در بلند‌مدت به سمت سود‌آوری سوق می‌دهد.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌‌پنجاه‌وسوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: لوگوبرندسازیلوگوتایپطراحی لوگوبرندینگهویت برند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.