طراحی، جایگاه برند شما در بازار را متمایز می‌کند
شروعی برای برندسازی (قسمت سی‌‌وهفتم) ۸

طراحی، جایگاه برند شما در بازار را متمایز می‌کند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت سی‌‌و‌هفتم:

طراحی

طراحی، فرایند خلق و اجرای یک طرح برای ایده، خدمت و یا محصول جدید است. طرح به ۲ مفهوم بیان‌ می‌شود. خروجی نهایی به شکل مدل، طرح‌اولیه و غیره ارائه‌ می‌شود و یا خود محصول نهایی و تولید‌ شده در مفهوم دوم بیان‌ می‌شود. طراحی در تمامی اشکال ابزاری قدرتمند است که از اجزای تشکیل‌‌دهنده برند است. فرایند طراحی سبب تولید محصولی جدید می‌شود. این فرایند، محصول را از رقبا متمایز ساخته و با استفاده از این تمایز میزان اثربخشی تبلیغات را افزایش داد. همچنین این امر برای برند در فضای رقابتی، جایگاه متفاوتی ایجاد می‌کند.

عناصر طراحی

به‌گزارش نوپانا، به هریک از اجزای تشکیل‌‌دهنده هویت بصری یک برند، عناصر طراحی می‌گویند. این عناصر شامل تصاویر، فونت، رنگ‌، شکل، ترکیب‌ و... می‌شود. این عناصر در کنار هم شخصیت و تصویر ادراکی برند را تشکیل‌ می‌دهند.

اصول طراحی

به مجموعه‌ای از مفاهیم و پارامتر‌هایی که یکپارچگی را در توسعه برند هدایت می‌کنند، اصول طراحی می‌گویند. این اصول به شرکت اطمینان می‌دهند که ارزش‌های برند در زمانی که طراحی به شرکت‌هایی خارج از سازمان محول می‌شود، رعایت‌ شده و دچار تغییرات در طول زمان نشود.

طراحی اقتصادی

در فرایند توسعه محصول جدید، هزینه تمام‌‌شده طرح از خروجی خود طرح برای مدیران محصول، مهم‌تر است. در این‌جا، هزینه‌ها براساس توان خرید مصرف‌کنندگان و با در نظرگرفتن فضای رقابتی لحاظ می‌شوند. این موضوع به شرکت در برنامه‌ریزی برای طرح تجاری‌‌، پیش از سرمایه‌گذاری کلان روی پروژه، کمک شایانی می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌‌‌سی‌‌وششم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: طراحیبرندسازیاصول طراحیبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.