تاثیر رفتار‌ کارکنان و تبلیغات در برندینگ استارت‌آپ‌ها
شروعی برای برندسازی (قسمت دوازدهم) ۸

تاثیر رفتار‌ کارکنان و تبلیغات در برندینگ استارت‌آپ‌ها

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت دوازدهم:

رفتار‌ها

به‌گزارش نوپانا، منظور از رفتار‌ها، رفتار‌های الزامی هستند که بر پایه ارزش‌ها و اصول یک شرکت شکل می‌گیرند. این رفتار‌ها در سطح کارکنان و در نهایت در سطح سازمان شکل می‌گیرند. پذیرش این اصول و ارزش‌ها در نهایت، سرعت تغییرات فرهنگی سازمان را تعیین می‌کند. به زبان ساده‌تر، هر سازمانی ارزش‌ها و اصولی دارد که کارکنان باید آن‌ را بپذیرند و طبق آن رفتار‌ کنند که در نهایت موجب می‌شود بازار هدف و مخاطبان سازمان ارزش‌های آن مجموعه را درک‌ کنند.

تبلیغات خارج‌ از رسانه‌

به تبلیغاتی گفته می‌شود که شرکت درگیر خرید از رسانه‌ها نیست. مواردی نظیر تبلیغات در نقطه‌ فروش و مشابه‌سازی نیز تحت این عنوان قرار می‌گیرند.

بخش‌بندی مزیتی

روشی است که برای بخش‌بندی بازار به‌کار می‌رود. توسط این روش می‌توان بازار را بر اساس انتظارات گوناگون گروه‌های مختلف از یک برند خاص، بخش‌بندی و تقسیم‌ کرد. برای مثال بازار نوشابه را بر اساس مزیت می‌توان به بازار نوشابه‌های گازدار، رژیمی، بدون گاز و غیره تقسیم‌بندی‌ کرد.

(همچنین بخوانید: حمایت از اید‌ه‌های استارت‌آپی در حوزه مارکتینگ)

متن‌ آماده

به یک سری متون تبلیغاتی و عبارات از پیش تعیین‌ شده که بارها، کلمه به کلمه به‌عنوان سند‌های مطرح یک برند، جهت استفاده در زمان‌های مختلف فراهم شده‌اند، متن‌ آماده می‌گویند. این متون اغلب جهت پاسخ به نیاز‌های مشابه و تکراری متقاضیان استفاده می‌شوند و به عنوان ابزاری جهت صرفه‌جویی در زمان و همچنین به‌منظور حفظ انسجام شناخته می‌شوند. استفاده از متن آماده ممکن است خطرناک باشند؛ بدین صورت که بیش از حد به مطالب از دیدگاه کلی پرداخته می‌شود.

قسمت پیشین:

قسمت یازدهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: اصول برندینگ بخش‌بندی مزیتیبرندسازیبرندینگتبلیغاترفتار کارکنان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.