چگونه در بازاریابی، به فروش بیشتر برسیم؟
طرح بازاریابی درخشان (قسمت اول) ۷.۵

چگونه در بازاریابی، به فروش بیشتر برسیم؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۰۷ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

با سه اصل مهم از یک طرح بازاریابی درخشان آشنا شوید.

نوپانا: هر فردی می‌تواند یک طرح بازاریابی بنویسد. قالب‌ها و نمونه‌های زیادی برای هر نوع استراتژی کسب‌وکار در وب‌ وجود دارد. اما نوشتن طرح بازاریابی درخشان، یک چالش بزرگ است. اولین قدم برای حل این چالش، داشتن یک تعریف دقیق و مشخص از بازاریابی در کسب‌وکارتان است. قسمت اول:

انجمن بازاریابی آمریكا، بازاریابی را فعالیت افراد و موسسات برای ارائه پیشنهادهای ارزشمند به مشتریان که در نهایت منجر به فروش محصول یا خدمات این افراد و موسسات می‌شود، می‌داند.
این تعریف بسیار گسترده است و تقریبا تمام فعالیت‌های یک تیم بازاریابی را در بر می‌گیرد.

طرحی که با قالب‌های از پیش ساخته شده، ایجاد شود قطعا منحصر به فرد نیست و ممکن است نتیجه مطلوبی در کسب‌وکار شما نداشته باشد. پس یک طرح بازاریابی درخشان باید با دقت کافی و برای کسب‌وکار شما ایجاد شود. برای محقق شدن این موضوع، با دقت کافی بازاریابی را برای خود تعریف کنید.

در این نوشتار بازاریابی را به معنای حذف موانع خرید و فروش در نظر می‌گیریم. زیرا در یک دنیای ایده‌آل خریداران همیشه دقیقا می‌دانند چه می‌خواهند و به‌راحتی می‌توانند آن را بخرند. فروشندگان هم همیشه می‌دانند که چه خدمت و کالایی را ایجاد کنند که به طور پیوسته فروخته شود.

متاسفانه در دنیای واقعی موانع زیادی برای خرید و فروش وجود دارد. برای مثال خریداران اغلب نمی‌دانند چه می‌خواهند، آن‌ها بیشتر از چیزی که می‌توانند هزینه کنند، درخواست می‌کنند. در این رابطه برای فروشندگان نیز مشکلاتی وجود دارد.
از بین بردن این موانع، احتمال خرید و فروش را افزایش می‌دهد. در نوشتار زیر سه جزء یک طرح بازاریابی درخشان آورده شده است:

داشتن یک پیام برای خریداران بالقوه

به گزارش نوپانا، اولین مانع خرید و فروش عدم آگاهی دقیق افراد از محصول و اینکه چرا به این محصول نیاز دارند، است. متاسفانه اکثر پیام‌های بازاریابی بر روی نام محصول، قرار دادن آن در یک دسته بندی، فهرست کردن ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها تمرکز دارند. باید بدانید که اکثر مشتریان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها می‌خواهند بدانند آیا یک محصول از نظر شخصی و تجاری برای آن‌ها مناسب است و‌ آیا می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف کند. اینگونه می‌توانند تشخیص دهند که آیا این محصول ارزش توجه و سرمایه‌گذاری دارد یا خیر.

یک طرح بازاریابی درخشان پیام‌هایی دارد که در ذهن مشتری ارتباطی بین نیاز مشتری و محصول به وجود می‌آورد. یک طرح بازاریابی بدون چنین پیامی بی‌ارزش است.

ادامه مطلب را در قسمت بعدی بخوانید.

(همچنین بخوانید: کدام مدل بازاریابی را به کار گیریم؟)

برچسب‌ها: بازاریابیفروش بیش‌تر کسب‌وکارطرح بازاریابیموانع خرید و فروش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.