تابلوی ارزش پیشنهادی، نشان‌دهنده بینش در کسب‌و‌کار
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت هجدهم) ۷

تابلوی ارزش پیشنهادی، نشان‌دهنده بینش در کسب‌و‌کار

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

در استارت‌آپ صفرکیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا: به‌منظور کسب بینش مرتبط با زمینه کاریتان با مشتریان صحبت کنید. از تابلوی ارزش پیشنهادی برای تهیه مصاحبه‌ها و سازماندهی انبوه اطلاعات نامنظمی که در طول فرآیند مصاحبه به سوی شما می‌آیند، استفاده کنید.

یک پروفایل مشتری ایجاد کنید

کارها، دردسرها و منفعت‌هایی را که تصور می‌کنید ویژگی‌های مشتری هدفتان را شکل می‌دهد، ترسیم کنید. و آن‌ها را بر اساس میزان اهمیت، رتبه‌بندی کنید.

رئوس مطالب مصاحبه را ایجاد کنید

از خود بپرسید چه چیزی می‌خواهید فرا بگیرید. سوالات مصاحبه خود را از پروفایل مشتری استخراج کنید. در مورد مهم‌ترین کارها، دردسرها و منفعت‌های مشتری سوال طرح کنید.

مصاحبه را انجام دهید

مصاحبه را با پیروی از قواعد مصاحبه که در صفحه بعد در مورد آن صحبت شده است انجام دهید.

ثبت و ضبط کنید

به گزارش نوپانا، کارها، دردسرها و منفعت‌هایی را که در مورد آن‌ها در طی مصاحبه آموخته‌اید بر روی یک پروفایل مشتری خالی درج کنید. همچنین مطمئن شوید که آموخته‌های مدل کسب‌وکار را نیز ثبت و ضبط کرده‌اید. مهم‌ترین بینش‌هایتان را بنویسید.

مصاحبه را بازنگری کنید

در صورتی که نیاز است، بر اساس آنچه که فرا گرفته‌اید در سوالات مصاحبه بازنگری کنید.

به جست‌وجوی الگوها بپردازید

آیا می‌توانید کارها، دردسرها و منفعت‌های مشابه را کشف کنید؟ چه چیزی برجسته است؟ چه چیزی در میان مصاحبه‌شوندگان مشابه یا متفاوت است؟ چرا آن‌ها مشابه یا متفاوت هستند؟ آیا می‌توانید زمینه‌های (تکراری) ویژه‌ای را پیدا کنید که بر روی کارها، دردسرها و منفعت‌ها اثرگذار باشد؟

ترکیب کنید

با استفاده از تمام مصاحبه‌های انجام شده برای هر بخش مشتری، پروفایلی ترکیبی تهیه کنید. مهم‌ترین بینش‌های کسب‌شده خود را بر روی یادداشت‌های برچسبی بنویسید.

قسمت پیشین:

قسمت هفدهم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومتربوم مدل کسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.