چگونه موانع فروش را شناسایی و حذف کنیم؟
طرح بازاریابی درخشان (قسمت پایانی) ۸

چگونه موانع فروش را شناسایی و حذف کنیم؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

با سه اصل مهم از یک طرح بازاریابی درخشان آشنا شوید.

نوپانا: در قسمت قبل با تعریف بازاریابی و یک جزء از یک طرح بازاریابی درخشان آشنا شدیم. در این قسمت به ۲ جزء دیگر می‌پردازیم. قسمت پایانی:

تعیین رسانه قابل اندازه‌گیری برای انتشار این پیام‌ها

بعد از اینکه این پیام‌ها را ساختید باید آن‌ها را به گوش مشتریان برسانید. پس مانع دوم شکاف ارتباطی بین شما و مشتری است. مطمئن شوید که مشتریان پیام شما را می‌شنوند.
البته چندین راه برای دسترسی داشتن به مشتری وجود دارد: تبلیغات، انتشارات مطبوعاتی، نمایشگاه‌های تجاری، وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی و...
یک طرح بازاریابی درخشان باید بهترین کانال‌های ارتباطی را انتخاب کند. قابل اندازه‌گیری بودن این کانال‌های ارتباطی مهم‌ترین موضوع در این بخش است.
بدون معیارهای مناسب نمی‌توانید متوجه شوید که پیام شما شنیده شده‌ است. و از آن مهم‌تر، نمی‌توانید بفهمید که این پیام تاثیر مورد انتظار را بر روی مشتریان داشته است یا خیر.
برای مثال یک وب‌سایت و تعداد بازدیدهای مطالب آن قابل اندازه‌گیری هستند.

به گزارش نوپانا، پس یک طرح بازاریابی درخشان باید راه‌های ارتباطی مفید و موثری را تعریف کند تا پیام به درستی منتشر شود و نتایج مطلوبی داشته باشد. همچنین باید چگونگی محاسبه موفقیت و شکست این راه‌ها در این طرح مشخص شود.

( همچنین بخوانید:‌ اثر‌گذاری خود را افزایش‌ دهید )

تعیین متدهایی برای از بین بردن موانع فروش

بعد از ایجاد یک پیام مناسب و رساندن آن به گوش مشتریان بالقوه، باید موانعی که از خرید مشتری جلوگیری می‌کند را از بین ببرید. برای این کار باید کانال‌ها و برنامه‌های موثری برای خرید تنظیم کنید.
این متدها ممکن است شامل یک دوره استفاده آزمایشی، سفارش آنلاین، شبکه توزیع، فروش تلفنی و ... باشد. اما حتما باید سود‌آور و راحت باشند.
یک طرح بازاریابی درخشان متدهای فروش محصولات را تعریف می‌کند و سودی که این متدها تولید می‌کنند را مشخص می‌کند. پس از آن به طور خلاصه نحوه توسعه این کانال‌ها و روش‌ها را مشخص می‌کند.

همان طور که مطالعه کردید، یک طرح بازاریابی درخشان محتوای خیلی زیادی ندارد اما نکات ریز و مهمی هست که باید آن‌ها را رعایت کنید. قطعا داشتن یک طرح بازاریابی درخشان، احتمال موفقیت کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

قسمت پیشین: 

قسمت اول

برچسب‌ها: طرح بازاریابی درخشان فروش بیش‌تر کسب‌وکارموانع خرید و فروش بازاریابی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.