از تلفن‌ همراه ضدهک تا اپلیکیشنی که تجربه‌های دیگران را به شما می‌گوید
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۶ ۸

از تلفن‌ همراه ضدهک تا اپلیکیشنی که تجربه‌های دیگران را به شما می‌گوید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۵:۰۰ | ۸ دقیقه

پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، به سراغ استارت‌آپ ماگ‌لایف (Mug Life) که در زمینه استفاده از پردازش تصویر در سرگرمی فعالیت می‌کند، رفتیم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ پری‌وت (PRIVAT) که در حوزه طراحی گوشی‌های هوشمند ضد هک فعال است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ برایت ‌شارژ (Bright Charger)، گریزی به کاربرد استارت‌آپ‌ها در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های خرد می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ مو‌وی‌بگ (MoovyBag)  که محصول آن یک کوله پشتی مجهز به پنل خورشیدی است، بیشتر آشنا کنیم.

در پایان نیز به بررسی استارت‌آپ ایرانی «اوستا» و اپلیکیشن مشابه ‌آن به نام پو (Pow) که در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، می‌پردازیم.

با پنج به اضافه یک این هفته همراه باشید:

۱. ماگ‌لایف، با استفاده از عکستان یک شخصیت سه‌بعدی خیره‌کننده درست می‌کند

 اپلیکیشن ماگ‌لایف مخصوص سیستم عامل ios است. این اپلیکیشن به کمک پردازش تصویر و نقطه‌یابی، عکس‌ها را به انیمیشن تبدیل می‌کند. شما با داشتن عکس دوستان، خانواده و افراد مشهور می‌توانید انیمیشن‌های واقعی سه‌بعدی بسازید. سپس این انیمیشن‌ها را با فرمت ویدئو، گیف یا آواتارهای متحرک با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این استارت‌آپ تا کنون یک میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این رقم برای استارت‌آپی که در زمینه سرگرمی فعالیت می‌کند سرمایه زیادی محسوب می‌شود.

۲. پری‌وت؛ گوشی‌هوشمندی که از اطلاعات شما محافظت می‌کند

امروزه تلفن همراه هوشمند، جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان مدرن است. ما بیشتر اطلاعات شخصی و حساس خود چون فیلم، عکس، رمز‌های بانکی، موقعیت مکانی و ... را در تلفن‌های خود ذخیره می‌کنیم و همیشه هم دغدغه لو رفتن این اطلاعات را داریم. استارت‌آپ پری‌وت دست به طراحی گوشی هوشمند ضدهکی زده است که از اطلاعات ما محافظت می‌کند. این گوشی هوشمند سیستم سخت‌افزاری متفاوتی دارد که از دزیده شدن اطلاعات شخصی جلوگیری می‌کند.

 

۳. برایت ‌شارژر؛ شارژی که با یک لمس، دستگاه شما را در حالت شارژ قرار می‌دهد

دنیای امروز پر از شارژر‌هایی است که بی‌استفاده در پریز برق رها شده‌‌اند و یا گوشی‌هایی که پس از شارژ کامل هنوز به منبع تغذیه متصل هستند. این کار هم به باتری‌ها آسیب می‌زند و هم سبب اتلاف انرژی می‌شود. استارت‌آپ برایت شارژر محصولی طراحی کرده که با یک لمس کوتاه دستگاه شما را در حالت شارژ قرار می‌دهد و پس از اتمام کار دستگاه‌تان را از مدار تغذیه جدا می‌کند.

 

۴. مو‌وی‌بگ؛ کیف مخصوصی که پنل خورشیدی دارد

«شارژ دستگاه رو به اتمام است»؛ این پیغامی است که بیشتر مردم در زندگی روز‌مره خود با آن مواجه می‌شوند. تاکنون محصولات زیادی برای رفع این مشکل ارائه شده است. محصولاتی ‌چون باتری‌های اضافه و یا پاوربانک‌ها. استارت‌آپ مووی‌بگ دست به طراحی کیف مخصوصی زده است که با استفاده از پنل خورشیدی، باتری دستگاه‌های مختلف را به طور بی‌سیم شارژ‌ می‌کند. پنل‌های مووی‌بگ از مرغوب‌ترین پنل‌های خورشیدی دنیا هستند.

 

۵. پو، علایق شما را به اشتراک می‌گذارد

 در پو به راحتی برای یک گروه موسیقی، یک بازی ویدیویی، یک برند و یا حتی خودتان کانال بسازید و علایق و نقد‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این شبکه اجتماعی برای معرفی دیدگاه‌ کاربران تحلیل‌گر طراحی شده‌ است. درحال حاضر  پرطرفدار‌ترین بخش پو، قسمت نقد و بررسی فیلم‌ها است.

 

۵+۱. اوستا؛ تجربه دیگران را در اختیار شما می‌گذارد

اوستا یک شبکه اجتماعی ایرانی است که به کمک آن می‌توان از نظرات دیگر کاربران در خصوص موضوعی خاص همچون فیلم، موزیک، مد و فشن، خودرو، بازی و دیگر موضوعات بهره‌مند شد. همچنین اپلیکیشن اوستا به شما این امکان را می‌دهد که تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اوستا به شما کمک می‌کند از تجربیات دیگران استفاده کنید و در تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر عمل کنید. صاحبان کسب‌وکار نیز می‌توانند از این پلتفرم جهت دریافت بازخورد از مشتریان خود استفاده کنند و از نظرات آنها پیرامون محصولات خود مطلع شوند.

 

قسمت‌های دیگر ۱+۵ را بخوانید:

قسمت ۱- از پی‌پینگ رفع فیلتر شده تا استارت‌آپی که بانکدار شد

قسمت ۲- از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها

قسمت ۳- از مدیریت پروژه در بستر اینترنت تا تحولی بزرگ در نظام آموزشی

قسمت ۴- از پرداخت با اثر انگشت تا درخواست مشاوره‌های حقوقی

قسمت ۵- از انگشتری که حرف می‌زند تا کیف پول‌های مجازی

برچسب‌ها: استارت‌آپمعرفی استارت‌آپایرانجهانپیشتازانMug LifePRIVATBright ChargerMoovyBagPowاوستا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.