۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت اول ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۵ | ۷ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

این کسب‌وکارها می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت باشند. محل کسب‌وکار شما می‌تواند در فضای مجازی، خانه‌ و محل کار مشتریان یا حتی در یک ون یا کامیون باشد. با استفاده از بن‌های تخفیف، تماس‌ با مشتریان یا طراحی یک وب‌سایت و تشکیل کمپین‌‌های تبلیغاتی آنلاین، می‌توانید به تبلیغات محلی بپردازید و با توجه به ایده‌ای که انتخاب کردید، مشتری‌های خود را بیابید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت اول:

۱. خدمات رزومه‌نویسی

یافتن کلمات کلیدی و مناسب برای معرفی تجربه‌ها، مهارت‌های به‌خصوص و علاقه‌مندی‌های یک فرد منجر می‌شود که آنها به درستی برای شغل‌های گوناگون انتخاب شوند و به شغل مناسب خود دست پیدا کنند. به همین دلیل است که علی‌رغم دسترسی اکثر مردم به ابزارهای نگارش رزومه، خدمات رزومه‌نویسی همچنان به رشد و شکوفایی خود ادامه می‌دهد. اگر با واژگان حوزه‌های منابع انسانی، مدیریت و دیگر زمینه‌های تخصصی آشنایی دارید، این ایده یک فرصت طلایی برای شما به‌حساب می‌آید.

یکی از بهترین مزیت‌های ایده خدمات رزومه‌نویسی این است که شما می‌توانید با صرف زمان و هزینه کم، در داخل خانه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. علاوه بر رزومه‌نویسی، از ایده‌های دیگری نظیر نوشتن نامه‌های اداری و تقدیرنامه،‌ کمک‌ به تکمیل پروفایل کاربران لینکدین و همچنین کمک به مشتریانی که صنعت‌شان نیاز به تنظیم اوراق بهادار دارد نیز می‌توان کسب درآمد کرد. برای پیشی گرفتن از رقبا، می‌توانید درباره موضوعاتی از جمله نحوه پوشش لباس در یک مصاحبه،‌ کنترل خود در شرایط استرس‌آور، انجام صحیح مکالمه تلفنی، آماده‌شدن برای یک مصاحبه و چگونگی تشکیل یک شبکه ارتباطی، به مشتریان خود مشاوره دهید. به یاد داشته باشید که تبلیغات خود را در محل زندگی‌تان و همچنین به‌صورت آنلاین و با رویکردی حرفه‌ای انجام دهید. پس از آغاز فعالیت کسب‌وکار شما، مردم از کیفیت خدمات‌تان به دیگران می‌گویند و این موضوع مشتریان بیشتری به‌سوی شما جذب می‌کند.

(همچنین بخوانید: ۹ گام تا رسیدن به اولین درآمد یک میلیون دلاری)

۲. خدمات خرید

اگر عاشق خرید‌کردن هستید، این ایده برای شما بسیار مناسب است. با ارائه خدمات خرید با هدف کمک به افرادی که برای خریدکردن وقت ندارند، علاقه‌مند به خرید نیستند یا امکان بیرون رفتن برای خرید ندارند، هم از شغل خود لذت ببرید و هم پول خوبی به‌دست آورید. بسیاری از افراد شاغل تمایل به استخدام مسئول خرید شخصی جهت انجام خرید‌های معمولی و تهیه تدارکات برای مناسبت‌های خاص از جمله جشن تولدها، مراسم عروسی، تعطیلات و سالگردهای خاص دارند.

اکثر شرکت‌ها مسئول خرید‌ها را به منظور خرید هدایا برای مشتریان، شرکای تجاری، سرمایه‌گذاران، کارکنان و مدیران اجرایی و همچنین خرید بسته‌های ویژه برای رویدادهای مهم، مراسم‌ها و سمینارها، استخدام می‌کنند. افراد سالخورده و دیگر افرادی که برای پیداکردن مایحتاج خود ناتوان هستند، خریداران شخصی را برای تهیه مواد غذایی، لباس و سایر احتیاجات منزل و لوازم شخصی، استخدام می‌کنند. از همه مهم‌تر،‌ برای شروع چنین کسب‌وکاری نیازی به سابقه‌ کار نیست. اگر به خرید کردن علاقه‌مندید، سلیقه خوبی دارید،‌ خلاق هستید و توانایی ارتباط با شبکه‌‌ای از صاحبان کسب‌وکار و مدیران شرکت‌ها را دارید، می‌توانید این ایده را به کسب‌وکاری واقعی و پرسود تبدیل کنید.

(همچنین بخوانید: ۴ مسیر ایده‌یابی کسب‌وکار نوآورانه)

منبع

برچسب‌ها: ایدهکارآفرینمهارتتبلیغاتمشتریideastartupرزومه‌نویسیresumeراه‌اندازی استارت‌آپاستارت‌آپنوآوریخریدshopping
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.