۵ کارآفرین برتری که پیشتازان نسل جدید کارآفرینان هستند
ژنرال‌های نسل جدید تکنوژی؛ ۸

۵ کارآفرین برتری که پیشتازان نسل جدید کارآفرینان هستند

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

چه ویژگی‌هایی نیاز دارید تا بتوانید پیشتاز نسل جدید کارآفرینان باشید؟ برای کارآفرینان مهم‌تر از هر چیز، آگاهی از مهارت‌های مدیریتی‌ است که برایشان اطمینان، کنترل و عکس‌العمل به‌موقع را به همراه دارد.

نوپانا: در مطلب پیش‌ رو، پنج کارآفرین برتر نسل جدید کارآفرینان را به شما معرفی می‌کنیم که از تجربیات خود در مسیر کارآفرینی و موفقیت کسب‌وکار می‌گویند.

۱. مدیسون ماکسی (Madison Maxey)

ماکسی در سن ۱۹ سالگی برنده جایزه معتبر تیل فلاوشیپ (Thiel Fellowship) شد تا آغازی باشد بر راه‌اندازی استارت‌آپ لومیا (Loomia) ؛ استارت‌آپی در زمینه تولید فناوری‌های پوشیدنی. او هنگامی قدرت مدیریتی خود را به دیگران ثابت کرد که برای تحقق بخشیدن به رویاهایش، از همکلاسی‌های خود جدا شد؛ دانشگاه را رها کرد و ریسک نداشتن مدرک دانشگاهی را پذیرفت.

انتخاب جسورانه او منجر به نوآوری‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری در قسمت طراحی لباس گوگل همراه با زک پوزن (Zac Posen) شد. اتفاقی که ماکسی آن را با لامپ‌های قابل برنامه‌ریزی‌اش رقم زد.

۲. تئو آزبورن (Theo Osborne)

هم‌بنیان‌گذار و کارشناس ارشد بازاریابی شرکت فورس‌اور مس کپیتال (Force Over Mass Capital)، با حمایت از ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی‌های جدید، از انگلستان به سیلیکون‌ولی می‌پیوندد.

شرکت او پلی‌ است میان سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سرمایه‌گذاری ‌جمعی (crowdfunding) که تا کنون بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار داشته است. پلتفرم آنها با هدایت و ارائه داده‌های کسب‌وکارها و فناوری‌های نوپا، دیدگاه سرمایه‌گذاران فرشته‌خو درباره تامین سرمایه آنها را شکل می‌دهد.  

۳. امیلی فوربس (Emily Forbes)

فوربس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سینیت (Seenit) است؛ پلتفرمی که در زمنیه همکاری برای تولید محتوای ویدئویی فعالیت می‌کند. او در سال ۲۰۱۴ پس از سه سال فعالیت در صنعت فیلم، شرکت سینیت را در لندن تاسیس کرد. این اتفاق به زمانی برمی‌گردد که او در حال ساخت یکی از فیلم‌هایش بود و به قدرت همکاری و فعالیت مشترک پی برد. به واسطه پلتفرمی که فوربس طراحی کرد صد هزار ویدئو تولید شد که در نهایت باعث شد بتواند یک میلیون یورو سرمایه جذب کند. این شرکت، برندهای مختلف را قادر می‌سازد با همکاری طرفداران، کاربران و کارشناسان خود، محتوای ویدئویی معتبرتری تولید کنند.

همچنین با استخدام کارآموزان مستعد از شرکت‌های فیسبوک، اسپاتی‌فای (Spotify)، گوگل و فوربز، تیمی موفق را گرد هم آورد و اکنون نیز یکی از برترین استارت‌آپ‌های انگلیسی محسوب می‌رود.

۴. دلفین براس (Delphine Braas)

براس، بنیان‌گذار شرکت سیلو (Sailo) است. این شرکت مانند یک بازار در زمینه اجاره و ارسال قایق به اجاره‌کنندگان آنها فعالیت می‌کند. راس پس از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه کسب‌وکار کلمبیا، مسیر استارت‌آپ‌های بازاریابی را دنبال کرد و با تاسیس سیلو، دعوت شد تا به شرکت تک‌استارز (TechStars) برای جذب حمایت سرمایه‌گذاران بپیوندد. تیم کاری مذکور، فرصت ترغیب‌کننده‌ای را پیش روی خود دید. این در حالی بود که این صنعت بزرگ تا آن زمان دست‌نخورده باقی مانده بود.

هنگامی که هم‌دوره‌ای‌های او به دنبال مشاغل مالی و مشاوره‌ای بودند، او معتقد بود تیم او می‌تواند با یک فشار نسبی، بازار مناسب و حامیانی را که به کار آنها باور دارند را پیدا کند. سیلو هم‌اکنون یک ناوگان شامل چهار هزار قایق را در شرق و غرب ساحل مدیترانه مدیریت می‌کند.  

۵. آلیشیا سیرت (Alicia Syrett)

سیرت، سرپرست اجرایی پیشین یک شرکت چندمیلیون دلاری است که شغل خود را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا، ترک کرد. او در شبکه‌های معتبری مانند سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) و فاکس (FOX)، درباره سرمایه‌گذاری خطرپذیر بر استارت‌آپ‌هایی که در آغاز راه خود هستند صحبت می‌کند.

(همچنین بخوانید: سهم ۱۰ کارآفرین برتر دنیا در پیشرفت فناوری)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارسرمایه‌گذاری خطرپذیرسرمایه‌گذاری‌ جمعیکارآفرینEntrepreneurپیشتازانstartupاستارت‌آپاستارت‌آپکارآفرین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.