پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟
شناسایی استراتژی مناسب بازاریابی محتوا؛ ۵.۳

پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

ورق سفید، ابزاری که بازاریابی محتوای کسب‌وکار شما را شکست‌ناپذیر می‌کند.

نوپانا: طبق آخرین گزارش نهادهای بازاریابی، ۸۹درصد بازاریابان B2B (روش تعامل کسب‌وکار با کسب‌وکار)، از شیوه بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند. در این‌جا یک سوال پیش می‌آید: آیا بودجه صرف شده در این راه، به‌صورت منطقی و استراتژیک هزینه می‌شود؟

به گزارش نوپانا، وبلاگ‌نویسی، استراتژی‌های روابط عمومی، کتاب‌های الکترونیک، اینفوگرافیک‌ها، سئو و انتخاب‌ کانال‌های درست برای سرمایه‌گذاری استراتژی‌های محتوا، از روش‌های رایج در این زمینه هستند و اغلب بازاریابان، مسیری را که آشنایی بیش‌تری با آن دارند، انتخاب می‌کنند؛ اما با این کار ممکن است فرصت‌های دیگر را در نظر نگیرند.

ورق سفید (White papers)

ورق سفید نوعی گزارش معتبر و راهنمایی برای کمک به خوانندگان است که به منظور درک یک مساله یا حل یک مشکل و یا اتخاذ یک تصمیم، تدوین می‌گردد. ورق سفید ممکن است پلتفرم جدیدی برای توزیع اطلاعات نباشد، اما ابزار بازاریابی مناسبی برای ایجاد یک راهبری قدرتمند در این زمینه است.

اگر ورق سفید، به‌طور مناسب طراحی و توزیع شود، ابزار ارزشمندی برای مخاطبان در جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز خواهد بود. بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، ۷۹ درصد بازاریابان B2B، از ورق سفید به‌عنوان ابزاری که اکثرا به همکاران خود توصیه کرده‌اند، یاد می‌کنند.

اعتمادسازی برند و حل مشکلات

ورق سفید باید جذاب و حاوی اطلاعات مفید و آموزنده باشد. آنها، بخش جدایی‌ناپذیر هر فرآیند فروش هستند.

ورق سفید باید توانایی حل مشکلات مخاطب را داشته باشد. سازمان ارائه‌دهنده، باید تمام ابعاد مشکل را مشخص کند و ابزار و اطلاعات تخصصی لازم برای حل مشکل را ارائه دهد.

ورق سفید چیست و چه‌چیزی نیست؟

ورق سفید، یک بازار برای پیشرفت نیست، بلکه کسب‌وکارها از آن برای هدایت تغییرات مناسب استفاده کرده و نیازهای مشتریان را تامین می‌کنند. یک اشتباه رایج در توسعه محتوای ورق سفید، فروش بیش از حد است. برای اطمینان از اینکه ورق سفید بتواند نتایج مورد انتظار را در پی داشته باشد، باید دارای هدف مشخص باشد.

این ورق باید دلیل یا راه ‌حل مشکل را مورد بحث قرار داده و دیدگاه منحصر به‌ فرد و معتبری در مورد موضوعات مورد نظر ارائه دهد. دقت داشته باشید چون این ورق به‌عنوان مرجع حل مشکل به اشتراک گذاشته می‌شود، باید دقیق باشد.

کاربرد عناصر گرافیکی

هنگامی که مخاطبان، اطلاعات را به‌سادگی می‌شنوند، فقط ۱۰ درصد از آنها را به یاد می‌آورند، اما زمانی که تصویری با همان محتوا را ببینند ۶۵ درصد اطلاعات را فراموش نمی‌کنند.

همواره در فرایندهای طراحی، شناسایی مخاطبان، به تعیین نحوه ارائه داده‌ها کمک می‌کند. محتوای ورق سفید می‌تواند در پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک و یا رسانه‌های اجتماعی استفاده شود و بنابراین طراحی منحصر به فرد و جذاب آن، اهمیت بسیاری دارد.

ورق سفید، علاوه بر انگیزه‌ دادن به خریداران احتمالی، ارتباطات ارزشمندی را از طریق حل مساله به‌وجود می‌آورد. این ابزار بخش مهمی از استراتژی بازاریابی است.

(همچنین بخوانید: تاثیر اینفوگرافیک در بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی)

برچسب‌ها: برندینگاوراق سفیدپلتفرماعتمادسازیگرافیکWhite papersmarketing platform
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.