از الویت‌بندی مالی تا افزایش اعتبار
مرگ تدریجی یک کسب‌وکار ۷

از الویت‌بندی مالی تا افزایش اعتبار

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۰:۰۰ | ۷ دقیقه

مصاحبه‌ای با مایکل داگلاس و ناتان همیلتون؛ تحلیل‌گران «مولتی فول» درباره کسب‌وکارهای نوپا و بدهی‌های اعتباری آن‌ها

نوپانا: همه ما داستان صاحبان موفق کسب‌وکار را شنیده‌ایم؛ اینکه چگونه برای تامین سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان را از کارت‌های اعتباری خود استفاده بی‌رویه کرده‌اند. اما واقعیت این است که این‌ها موارد استثنایی هستند. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰۰۰ دلار بدهی در کارت‌های اعتباری، احتمال ایجاد یک استارت‌آپ ۲.۲ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش نوپانا، در مصاحبه‌ای که شرح آن را در ادامه می‌خوانید، مایکل داگلاس و ناتان همیلتون؛ تحلیل‌گران شبکه ویدئویی مولتی فول (Motley Fool) بیشتر درباره کسب‌وکارهای کوچک و بدهی‌های اعتباری آن‌ها صحبت کرده و راهکارهای هوشمندانه‌ای در خصوص توسعه ایمن سرمایه با کارت‌های اعتباری ارائه می‌کنند:

داگلاس: مهم‌ترین عاملی که باعث شکست کسب‌وکار شما می‌شود بدهی کارت اعتباری شماست.

همیلتون: با نگاهی به آمار کارآفرینان و بدهی‌هایشان یک نکته جالب توجه است. تحقیقات نشان داده که در ازای هر ۱۰۰۰ دلار بدهی در کارت‌های اعتباری، احتمال ایجاد یک استارت‌آپ ۲.۲ درصد کاهش می‌یابد. شما راه‌اندازی یک کسب‌وکار را با اشکال مختلف سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنید، در این میان کارت‌های اعتباری هدف‌های خوبی هستند. اگر در کارت اعتباری PR خود ورودی داشته باشید، این می‌تواند برای دوره تبلیغاتتان کفایت کند.

داگلاس: این یک تاکتیک مفید است؟

همیلتون: بله، کاملا. اما اگر کسب‌وکار شما صرفا با اتکا به بدهی کارت اعتباری‌تان باشد، سناریوی خطرناکی را پیش‌رو دارید. فکر می‌کنم همه کارآفرینان این را بدانند.

داگلاس: اما باز هم تکرارش می‌کنند.

همیلتون: همین‌طور است. چرخی در اینترنت بزنیم، می‌بینیم کارآفرینان همیشه از موفقیت خود می‌گویند مثلا اینکه: «من کارت‌های اعتباری خود را از دست دادم اما امروز اینجا هستم».

داگلاس:  خب آن‌ها ۳۰ سنت از دست می‌دهند و با اولین فروششان جبران می‌کنند.

همیلتون:  البته. شما در اینترنت تنها درباره آدم‌های موفق می‌شنوید چرا که محبوب هستند، اما چیزی از داستان‌های ناموفق‌شان نمی‌دانید، داستان بدهی‌های اعتباری و ورشکست شدنشان.

(همچنین بخوانید: تجارت بدون پول!)

داگلاس: نکته مهم ... در این‌جا بحث اعتبار و مسئولیت شخصی‌ست؟

همیلتون: بله.

داگلاس: در اغلب کسب‌کارهای کوچک، صاحبان کارت‌‌های اعتباری در خصوص بدهی‌ها مسئول هستند. در واقع شخصا اهرم کسب‌وکار را در دست دارند. اما این یک دروغ است.

همیلتون: البته نه شرکتی که آن را به‌دست آورده.

داگلاس: در واقع بدهکار باقی می‌مانند.

همیلتون: بله، چون متضمن هستند، هرچند شما آن را به عنوان بدهی دریافت خواهید کرد. این از نظر قانونی طبقه‌بندی نشده و این نکته‌ایست که باید مورد توجه قرار گیرد. نمونه‌هایی در اینجا داریم. مثلا اگر توازن ۲۵۰۰۰ دلاری داشته‌باشید، پنج سال زمان می‌برد تا پرداخت شود و هزینه‌های مربوط به آن حدود ۱۸۱۲۱ دلار خواهد بود. این مبلغ از ۲۵درصد APR کارت اعتباری آن‌هاست، اما چیزی‌است که ممکن است برای کارآفرینان ریسک بالایی داشته باشد.

داگلاس: قطعا این یک فرضیه است که شما حداقل پرداخت‌ها را در آن سال‌ها دارید؟

همیلتون: بله.

داگلاس: ۲۵۰۰۰ دلار شاید برای شما مبلغ زیادی باشد، اما راه‌اندازی یک کسب‌وکار در حد متوسط حدود ۲۹۰۰ دلار هزینه در بر دارد.

همیلتون: البته این مبلغ برای راه‌اندازی کسب‌وکار کافی نیست.

داگلاس: دقیقا، منظور این است که اگر در خرده‌فروشی یا چیزی شبیه آن باشید این مبلغ کافی است. آن ۲۵۰۰ دلار تا حدودی محافظه‌کارانه است. تبدیل ۲۵۰۰۰ دلار به بیش از ۴۳۰۰۰ دلار که می‌بایست در نهایت پرداخت کنید بسیار زیاد است، به ویژه اگر ایده اولیه به درستی کار نکند.

همیلتون: قطعا همین‌طور است.

داگلاس: مضافا اینکه در مواردی ممکن است احتمال ورودی (APR) صفر درصد باشد. شما شاید بتوانید ۱۲ ماه سرمایه شناور داشته باشید و برخی از خریدهای خود را از آن طریق پرداخت کنید، اما این در حالی است که شما به نوعی سرمایه خود را به جریان انداخته‌اید. این بدهی است که شما در کل می‌خواهید پرداخت کنید، چرا که از آن پس از صفر درصد به ۲۰درصد و یا ۲۵درصد خواهد رسید.

همیلتون: ۲۵درصد.

داگلاس: برخی از رقم‌های بالا به محض پایان دوره تبلیغاتی پایان می‌یابند. ما اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکارها و کارت‌های اعتباری به‌دست آورده‌ایم که می‌توانید در اینجا ملاحظه کنید. اطلاعات بیشتری نیز برای کمک به مردمی در نظر گرفته‌ایم که در فکر چنین مشاغل و فرصت‌هایی هستند.

(همچنین بخوانید: تدوین مدل کسب‌وکار برای استارت‌آپ‌ها)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارطرح‌کسب‌وکارسرمایهکارت اعتباریbusiness plan
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.