آموزش استفاده از اینترنت به کودکان
گوگل طرح تازه‌ای در دست دارد؛ ۸

آموزش استفاده از اینترنت به کودکان

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

شرکت گوگل با بازی اینترلند، نگرانی والدین از استفاده کودکان از اینترنت را کاهش می‌دهد.

نوپانا: یکی از نگرانی‌های والدین در سال های اخیر، امنیت کودکان خود در استفاده از اینترنت و فضای مجازی است. بسیاری از سایت‌های معروف مانند گوگل و فیسبوک به کودکانی که کمتر از ۱۳ سال دارند، اجازه استفاده از سرویس‌های خود را نمی‌دهند.

شرکت گوگل برای از بین بردن نگرانی والدین و همچنین آموزش استفاده از اینترنت به کودکان، پروژه‌ای را تحت عنوان «Be Internet Avesome» طراحی کرده است. این شرکت که پیش‌تر سرویس‌های خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کرده بود که والدین بتوانند بر فعالیت‌های آنلاین کودکان خود نظارت داشته باشند، این بار با این برنامه قصد دارد به جای محدود کردن کودکان، به آنها آموزش دهد.

به گزارش نوپانا، در این پروژه، علاوه بر آموزش به والدین، و ارائه ویدئوهای آموزشی، کودک به وسیله یک بازی جذاب به نام اینترلند (Interland) یاد می‌گیرد چگونه تصمیم‌های آنلاین درستی بگیرد. این بازی چهار بخش دارد و هربار کودک در یکی از قسمت‌های آن بازی می‌کند. قسمت اول آن قلعه گنج (Tower of Treasure) نام دارد و در آن کودک یاد می‌گیرد که چگونه پسووردهای امنی بسازد تا هکرها به سیستم او نفوذ نکنند.

قسمت دوم این بازی، رودخانه گوارا (Relity River) نام دارد و در مورد رفتار درست در فضای مجازی و ارتباط با افراد مطمئن به کودک آموزش می‌دهد. بخش دیگر این بازی قلمروی مهربانی (Kind Kingdom) نام‌گذاری شده است و به کودکان یاد می‌دهد که این فضا محل انتشار مهربانی و خوبی است. قسمت آخر کوه عبرت (Mindful Mountain) است و در آن به کودک آموزش می‌دهند تا اطلاعات شخصی خود را در چه جایی و در اختیار چه کسانی می‌تواند بگذارد.

طراحی جذاب این بازی باعث شده است طرفداران زیادی پیدا کند. باید دید گوگل با این طرح خلاقانه خود تا چه حد می‌تواند در بهبود فضای امنیتی اینترنت به والدین و کودکان کمک کند.

(همچنین بخوانید: ضبط خاطرات کودکی با کیفیت بالا)

برچسب‌ها: Googleگوگلجهانایدهآموزشاینترنت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا