برندسازی زبان مشترکی بین بنیانگذاران استارتآپها، مدیران برند و بازاریابی است که میتواند کسبوکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسبوکار تبدیل کند.
نوپانا*: برندهای زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شدهاند. بعضی موفق بودهاند و برخی از گردونه رقابت حذف شدهاند. یکی از دلایل مهم شکست کسبوکارهای کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعملهای علمی برندسازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسبوکار، دانستن آنها ضروری است، میپردازیم.
قسمت هفتادوسوم:
سیستم نامگذاری مرتبط
بهگزارش نوپانا، سیستم نامگذاری، ساختاری برای توسعه و معماری نام تجاری است؛ به طوری که مشتریان با دیدن هریک از برندهای زیرمجموعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم، برند مادر را به خاطر بیاورند. این سیستمها امروزه در برگیرنده لحن برند و سایر پارامترهای کاربرد زبانی به منظور حصول اطمینان از ایجاد تمایز و یکپارچگی است.
(همچنین بخوانید: سازوکار شرکتهای چندبرندی و چندبخشی چگونه است؟)
پیشنهاد
۲ تعریف از پیشنهاد در بازاریابی وجود دارد:
ـ شرایط و ضوابطی که تحت آنها یک محصول به فروش میرسد. این عوامل شامل قیمت، تعداد، زمان ارسال، هزینههای حمل و ضمانت از محصول هستند.
ـ طرح، ویژگیها، کیفیت بستهبندی، توزیع محصول یا خدمتی که یک شرکت به مشتریان خود برای فروش عرضه میکند.
بازاریابی تکبهتک
بازاریابی تک به تک که به آن بازاریابی انفرادی نیز گفته میشود، نوعی از بازاریابی است که در آن یک شرکت تلاش میکند تا محصول شرکت خود را مطابق با نیاز تکتک مشتریان بالقوهاش عرضهکند. برای مثال سایت آمازون با بررسی تاریخچه خرید مشتریانش و بررسی رفتار آنها، پیشنهاداتی متناسب با نیازهای این افراد عرضه میکند.
قسمت پیشین:
*برگرفته از کتاب «واژهنامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضیزاده