نگهبان هوشمند سلامتی / بر نوع زندگی و سلامتی خود نظارت کنید
اپلیکیشن تیک‌تراک منتشر شد؛ ۴.۴

نگهبان هوشمند سلامتی / بر نوع زندگی و سلامتی خود نظارت کنید

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۲:۰۰ | ۲ دقیقه

این سامانه در زمینه بهبود روش‌های زندگی انسان از طریق دریافت و ثبت اطلاعات مربوط به عوامل بیولوژیکی و روانی فعالیت می‌کند.

نوپانا: وقتی کسی به ما می‌گوید «از خودت مراقبت کن»، ما نمی‌دانیم دقیقاً چه کاری باید انجام دهیم! مارتین بلایندر کسی است که به این سؤال ما جواب داده است. او به مدت ۱۵ سال در کشورهای آرژانتین و آمریکا به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی فعالیت کرده و نهایتاً در سال ۲۰۱۰ در لندن یک سامانه بهبود سبک زندگی را تأسیس کرد.

این سامانه در خصوص بهبود روش‌های زندگی انسان از طریق دریافت و ثبت اطلاعات مربوط به عوامل بیولوژیکی و روانی فعالیت می‌کند. برنامه سلامتی «تیک‌تراک» که توسط این سامانه طراحی شده است در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین برنامه در تکنولوژی سلامت را از آن خود کرد. این جایزه باعث شد تا بلایندر ترغیب شود به صورت اختصاصی‌تری روی طراحی نرم‌افزارهای خدمات سلامت تمرکز کند.

(همچنین بخوانید: تبدیل فعالیت‌های ورزشی به انیمیشن سه‌بعدی)

تیک‌تراک اکنون به عنوان یک اپلیکیشن تلفن همراه، با استفاده از ثبت و ردیابی داده‌ها به افراد کمک می‌کند که بر نوع زندگی و سلامتی خود نظارت داشته باشند. هرچند تعداد بی‌شماری از این برنامه‌ها برای تلفن‌های همراه وجود دارد، تمایز تیک‌تراک با بقیه در این است که داده‌ها در این برنامه فقط بر محور مکان کاربر و حسگرهای حرارتی نیستند، بلکه گجت‌ها و ابزارهای مجهز به حسگر، برای این نرم‌افزار طراحی شده‌اند که ثبت داده‌ها با استفاده از آنها انجام می‌گیرد.

در این برنامه برای تمام فاکتورهای سلامتی همچون فشارخون، ضربان قلب، خواب و سایر موارد، ابزارهای مخصوص پیش‌بینی شده است و توسط آنها اطلاعات با کمترین خطا و بسیار دقیق ثبت می‌شود.

منبع

(همچنین بخوانید: جزئیات خواب خود را ثبت کنید)

برچسب‌ها: سلامتفناوریTictracاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی