پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی
قسمت دهم ۸

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

انجام منظم بعضی از کارها، کارآفرینان را از همیشه موفق‌تر می‌کند.

نوپانا: کسی نمی‌تواند ادعا کند که بهترین کارآفرین دنیا است و بدون هیچ ایراد و اشتباهی کارش را انجام می‌دهد. اما در اینکه برخی از کارآفرینان با اختلاف زیادی از دیگران بهتر هستند و موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، شکی نیست. بیشتر از استعداد، یادگیری و استفاده از تجارب دیگران است که آنها را از دیگران متمایز می‌کند. آنها در برنامه روزانه خود کارهایی انجام می‌دهند که شاید دیگران فکر کنند اهمیتی ندارند، اما در حقیقت راز موفقیت آنها، داشتن این عادات مثبت و سازنده است. 

46- فضای ایده‌پردازی را حفظ می‌کنند

کارآفرینان موفق در اطراف خود افرادی دارند که خلاق و ایده‌پرداز هستند. در حقیقت آنها همیشه خود را در فضای ایده‌پردازی قرار می‌دهند و نمی‌گذارند مشکلات و موارد مختلف، آنها را از این فضا دور کند.

47- حواس خود را متمرکز می‌کنند

کارآفرینان موفق، تمام مواردی را که موجب می‌شود نتوانند روی کار خود تمرکز کنند، به‌ خوبی شناخته و تا جایی که می‌توانند خود را از آنها دور نگه می‌دارند. آنها ممکن است به سختی برخی از عادات آسیب‌زننده را کنار گذاشته باشند، اما هرگز دوباره سراغ آنها نمی‌روند.

48- کارها را خودکار می‌کنند

کارآفرینان بزرگ، تا جایی که می‌توانند به سمت خودکار کردن کارها می‌روند و از انجام دستی کارها سرباز می‌زنند. این مسئله علاقه آنها به تکنولوژی را نشان می‌دهد. به‌ همین خاطر است که همیشه محیط کار را با آخرین تکنولوژی‌ها، به‌روز می‌کنند.

49- کمال‌گرایی را کنار می‌گذارند

کارآفرینان حرفه‌ای، آنهایی هستند که می‌دانند چیزی مطلق و کامل نیست. آنها نیز کامل نیستند و ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند. همین نگرش به آنها این فرصت را می‌دهد تا از خطاها و اشتباهات خود و دیگران راحت‌تر گذشته و پیشرفت خود را برای یک اشتباه کوچک، قطع نکنند.

50- زمان‌بندی خاص خود را دارند

کارآفرینان بزرگ، برنامه خود را تا جایی که ممکن است درست تنظیم می‌کنند و اگر قرار باشد در محیط کار به یک مسئله اهمیت دهند، هماهنگی آن زمان با افراد تیم است. جدای از محیط کار، برای زندگی خود برنامه‌ دارند و در زمان‌هایی از روز به فعالیت‌هایی می‌پردازند که تنها خودشان از آن مطلع هستند.

قسمت‌های دیگر را نیز بخوانید:

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت اول)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت دوم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت سوم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت چهارم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت پنجم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت ششم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت هفتم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت هشتم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت نهم)

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا