پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی
قسمت پنجم ۸

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

انجام منظم بعضی از کارها، کارآفرینان را از همیشه موفق‌تر می‌کند.

نوپانا: کسی نمی‌تواند ادعا کند که بهترین کارآفرین دنیا است و بدون هیچ ایراد و اشتباهی کارش را انجام می‌دهد. اما در اینکه برخی از کارآفرینان با اختلاف زیادی از دیگران بهتر هستند و موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، شکی نیست. بیشتر از استعداد، یادگیری و استفاده از تجارب دیگران آنها را از دیگران متمایز می‌کند. آنها در برنامه روزانه خود کارهایی انجام می‌دهند که شاید دیگران فکر کنند اهمیتی ندارند، اما در حقیقت راز موفقیت آنها، داشتن این عادات مثبت و سازنده است.

21- قدرت سازگاری دارند

کارآفرین موفق به این مسئله واقف است که همیشه شرایط خوب نیست و چه از درون تیم و چه از سمت بیرون ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. او توانایی تغییر و تطبیق خود را تقویت می‌کند. از طرفی چون احتمال شکست را می دهد، همیشه نقشه دوم هم دارد.

22- یادگیری را قطع نمی‌کنند

کارآفرینان بزرگ هرگز از قبل، خود را عالِم و بزرگ نمی‌دانند. برعکس، این افراد همیشه به دنبال یادگیری هستند و خود را دانش‌آموزان زندگی می‌دانند. به همین دلیل است که کار کردن برای آنها تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود.

23- سرمایه‌گذاری درونی می‌کنند

برای کارآفرینان موفق، داشتن احساس رضایت درونی، از پول مهم‌تر است. به همین خاطر آنها برای اثبات توانایی‌های درونی خود وقت می‌گذارند. این کار مشابه سرمایه‌گذاری است، اما یک سرمایه‌گذاری بدون پول و ذهنی.

24- آزمون و خطا می‌کنند

کارآفرینان بزرگ، غیرقابل پیش‌بینی‌ هستند و با هر تغییر ممکن است کنجکاو شده و به دنبال آزمایش چیز تازه‌ای باشند. هر موردی ممکن است آنها را تحت تاثیر قرار بدهد و برای مدتی درگیر آن شوند. این رویه در آنها پایانی ندارد.

25- قدم‌های کوچک بر می‌دارند

کارآفرینان موفق، برای اینکه حس کنجکاوی و پیشرفت خود را عملی کنند، به سراغ تازه‌ها می‌روند، اما به قول معروف، لقمه‌های بزرگ‌تر از دهان خود برنمی‌دارند و معمولاً این مدل کارها را با قدم‌های کوچک انجام می‌دهند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت اول)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت دوم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت سوم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا