پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی
قسمت دوم ۸

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

انجام منظم بعضی از کارها، کارآفرینان را از همیشه موفق‌تر می‌کند.

نوپانا: کسی نمی‌تواند ادعا کند که بهترین کارآفرین دنیا است و بدون هیچ ایراد و اشتباهی کارش را انجام می‌دهد. اما در این‌که برخی از کارآفرینان با اختلاف زیادی از دیگران بهتر هستند و موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، شکی نیست. بیشتر از استعداد، یادگیری و استفاده از تجارب دیگران آنها را از دیگران متمایز می‌کند. آنها در برنامه روزانه خود کارهایی انجام می‌دهند که شاید دیگران فکر کنند اهمیتی ندارند، اما در حقیقت راز موفقیت آنها، داشتن این عادات مثبت و سازنده است.

6- از تازه‌ترین فناوری استفاده می‌کنند

آخرین نسخه از هر فناوری، می‌تواند هر کسب‌وکاری را به سمت پیشرفت سوق دهد و کار را برای همه آسان‌تر و سریع‌تر کند. نسبت به این فناوری‌ها باید نگاه مثبت داشت و تا حد ممکن و نه به‌صورت افراطی از آنها باید استفاده کرد.

7- سرگرمی‌های خاص خود را دارند

اشتیاق، هسته مرکزی شخصیت و زندگی کارآفرینان موفق است. آنها به کار خود با اشتیاق نگاه می‌کنند و در کنار آن دسته‌ای از سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند. آنها به‌خوبی این مسئله را درک کرده‌اند که باید از زمان‌های آزاد خود، به بهترین شیوه ممکن استفاده کنند.

8- دایره دوستان خود را افزایش می‌دهند

برای کارآفرینان موفق، ارتباطات بسیار مهم است و تا جایی که بتوانند دایره دوستان خود را افزایش می‌دهند. آنها می‌دانند برای پیدا کردن مشتریان بیشتر به افراد بیشتری نیاز دارند و خود را به انزوا فرو نمی‌برند.

9- از آخرین متدهای بازاریابی مطلع اند

کارآفرینان بزرگ، مانند نگاهی که به آخرین فناوری‌ها دارند، آخرین متدهای بازاریابی را نیز به‌خوبی می‌دانند و بر اساس آنها کسب‌وکار خود را معرفی می‌کنند. حتی گاهی تا حدی در این زمینه اطلاعات کسب می‌کنند که خود نیز به مدل خاصی از بازاریابی دست پیدا می‌کنند.

10- در رویدادهای اجتماعی مشارکت دارند

کارآفرینان بزرگ تا جایی که فرصت می‌کنند در رویدادهای اجتماعی مشارکت دارند و در فعالیت‌های گوناگون داوطلب می‌شوند. آنها به فکر بهبود شرایط جامعه خود هستند و از این طریق با تعداد زیادی از افراد جدید آشنا می‌شوند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت اول)

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا