پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی
قسمت چهارم ۸

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۱ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

انجام منظم بعضی از کارها، کارآفرینان را از همیشه موفق‌تر می‌کند.

نوپانا: کسی نمی‌تواند ادعا کند بهترین کارآفرین دنیا است و بدون هیچ ایراد و اشتباهی کارش را انجام می‌دهد. اما در اینکه برخی از کارآفرینان با اختلاف زیادی از دیگران بهتر هستند و موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، شکی نیست. بیشتر از استعداد، یادگیری و استفاده از تجارب دیگران آنها را از دیگران متمایز می‌کند. آنها در برنامه روزانه خود کارهایی انجام می‌دهند که شاید اطرافیان فکر کنند اهمیتی ندارند، اما در حقیقت راز موفقیت آنها، داشتن این عادات مثبت و سازنده است.

16- به تغذیه سالم اهمیت می‌دهند

کارآفرین موفق، از انواع گروه‌های غذایی استفاده می‌کند و نسبت به مسئله تغذیه، حساس است. او به‌خوبی درک کرده است که این حساسیت روی عملکرد مغز او در طول کار تاثیر مستقیم می‌گذارد.

17- اهل ورزش هستند

کارآفرینی که به فکر پیشرفت است، به فعالیت بدنی و ورزش به اندازه خواب و تغذیه اهمیت زیادی می‌دهد. در فرهنگ ما نیز درباره این سه مورد یک ضرب‌المثل داریم و آن این است: عقل سالم در بدن سالم است.

18- تمرین‌های ذهنی انجام می‌دهند

برای کارآفرینان موفق، داشتن یک ذهن خلاق و پویا اهمیت دارد. آنها مطالعه می‌کنند و تفکر نقادانه را در خود پرورش می‌دهند. همچنین با انجام فعالیت‌هایی مانند بازی‌های فکری، پازل‌ها و معماهای دشوار، تمرکز و حافظه خود را تقویت می‌کنند.

19- مسائل را از چهار جنبه بررسی می‌کنند

کارآفرینان بزرگ، در هر موقعیتی، چهار بعد آن را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند و سپس تصمیم می‌گیرند. اول نقاط قوت آن را می‌بینند، سپس نقاط ضعف مسئله را بررسی می‌کنند. بعد از آن به فرصت‌ها و ظرفیت ها نگاه می‌کنند و در مورد نهایت خطرات و تهدید‌ها تحقیق می‌کنند.

20- هربار کمی بیشتر جلو می‌روند

کارآفرینان موفق، در هر زمینه‌ای که باشد، این نگاه را دارند که هربار کمی از دفعه پیش بهتر عمل کنند. به‌عنوان مثال اگر ورزش می‌کنند، هربار اندکی بیشتر به فشار تمرینات اضافه می‌کنند و پس از مدتی تغییرات بزرگ آن را برداشت می‌کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید:

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت اول)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت دوم)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت سوم)

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا