30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق
قسمت پنجم ۸

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

همیشه‌ موقعیت‌های دشوار پیش می‌آید و نگاه‌های متفاوتی به هر وضعیت وجود دارد.

نوپانا: در دنیای کسب‌وکارها، موقعیت‌های دشوار زیادی به‌وجود می‌آید. چیزی که در این موقعیت‌ها و چالش‌ها مهم است، نگاه کارآفرین‌ به آنها است. بعضی از کارآفرینان این موقعیت‌ها را تهدیدی بزرگ و نشانه‌ای از شکست می‌دانند، اما برای برخی دیگر دوست داشتنی هستند. از دید آنها، هرکدام از چالش‌هایی که در ادامه می‌آیند، فرصتی است برای پیشرفت و سنجش قدرت مدیریت و بهبود وضعیت کسب وکار. قسمت پنجم:

21- خرابکاری در شبکه‌های اجتماعی

در هر جایی از کار ممکن است اشتباه و خرابکاری اتفاق بیفتد. در شبکه‌های اجتماعی این مسئله ممکن است از داخل و یا از خارج از تیم رخ بدهد. کارآفرین آینده‌نگر به جای بدتر کردن اوضاع، تلاش می‌کند تغییر رویکرد داده و جبران مافات کند.

22- جای از کار بلنگد

گاهی یک اتفاق کوچک، مانند خرابی یک قطعه از ماشین، می‌تواند کسب و کار را تهدید کند. کارآفرینان، مانند موارد قبل این مورد را نیز فرصتی برای بهتر شدن و اطمینان مجدد یافتن می دانند.

23- ضعف یکی از کارمندان

بعضی‌ها به‌قدری از کارمند توقع دارند که گویا او یک موجود افسانه ای و دانای کل است. اما یک کارآفرین عاقل می‌داند همه مانند هم ممکن است ضعف‌های داشته باشند و با پذیرش آنها سعی می‌کند دست به تغییرات مثبت، بهبود روحیه و آموزش بزند.

24- ناتمام بودن کارها

این وضعیت نتیجه‌ای جز بالاتر رفتن استرس ندارد. اما در مواقعی که لازم است بیشتر از زمان‌های دیگر کار شود، کارآفرین موفق با ارائه پاداش و پاسخ‌دهی مناسب به کارمندان، استرس را از آنها می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد برای مواردی که ممکن است در آینده پیش بیاید، بی‌انگیزه شوند.

25- مسئولیت‌پذیری بیشتر از توان

مانند مورد قبل، این کار هم جنبه‌های مثبتی دارد و هم ممکن است در بلندمدت آسیب‌زننده باشد. به زعم کارآفرینان بزرگ، این مسئله علامت خوبی از پیش‌ رفتن کارها است، اما آنها در کنار آن به زندگی نیز اهمیت می‌دهند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت اول)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت دوم)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت سوم)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا