30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق
قسمت اول ۸

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

همیشه‌ موقعیت‌های دشوار پیش می‌آید و نگاه‌های متفاوتی به هر وضعیت وجود دارد.

نوپانا: در دنیای کسب‌وکارها، موقعیت‌های دشوار زیادی به‌وجود می‌آید. چیزی که در این موقعیت‌ها و چالش‌ها مهم است، نگاه کارآفرین‌ به آنها است. بعضی از کارآفرینان این موقعیت‌ها را تهدیدی بزرگ و نشانه‌ای از شکست می‌دانند، اما برای برخی دیگر دوست داشتنی هستند. از دید آنها، هرکدام از چالش‌هایی که در ادامه می‌آیند، فرصتی است برای پیشرفت و سنجش قدرت مدیریت و بهبود وضعیت کسب وکار. قسمت اول:

1- پیدا شدن رقیب اصلی

برای هر کسب‌وکار، رقبا بزرگ‌ترین تهدید محسوب می‌شوند و رقیب اصلی کسی است که همان مدل کاری شما را دارد و هر دو مخاطبان مشترک دارید. اینجاست که یک کارآفرین خلاق، جای گلایه کردن به‌دنبال بهتر شدن خود و کسب‌وکار، کشف راه‌های جدید موفقیت و تلاش برای تاثیر بهتر روی مخاطبان هستند.

2- پیدا شدن یک گرایش جدید

تغییر در سلیقه مشتریان همیشه پیش می‌آید و همیشه روی یک منوال پیش نمی‌روند. کارآفرینی موفق است که این مسئله را پیش‌بینی کند و یا در صورت مواجهه، دست به تغییرات مثبت بزند.

3- ورود یک فناوری تازه

در هر کسب‌وکاری ممکن است، ورود یک فناوری جدید، برنامه‌ها را بهم بریزد و مشتریان را دور کند. در این موقعیت‌ها، کارآفرینان موفق با استقبال از آن فناوری، حتی بیشتر از گذشته مشتری پیدا کنند.

4- خراب شدن محصول

گاهی ممکن است محصول شما خراب شود و ضرر بدهید. کارآفرین باهوش جای ترس و تماشای بیشتر شدن ضرر، به راه‌های جبران و دفعات بعدی فکر می‌کند که این اتفاق نیفتد. به قول معروف: «از هرجایی که جلوی ضرر را بگیری، منفعت است.»

5- نزدیک شدن روز تاسیس

برای راه‌اندازی هر کاری، بهترین حالت، داشتن آمادگی کامل است. کارآفرین ضعیف هرچه به روز افتتاح نزدیک می‌شود، بیشتر مضطرب شده و احساس ناتوانی می‌کند. اما کارآفرین موفق می‌داند که هرگز حالت کاملی وجود ندارد و با هرچه دارد شروع می‌کند و کم‌کم شرایط را بهبود می‌بخشد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا