تمام فرایند وام‌دهی پلتفرم لندو آنلاین شد
بعد از عقد قرارداد با بانک آینده؛ ۸

تمام فرایند وام‌دهی پلتفرم لندو آنلاین شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۱۵:۳۱ | ۹ دقیقه

از این به بعد افراد متقاضی می‌توانند تنها با استفاده از امضا و سفته الکترونیکی وام بانکی خود را به‌شکل کاملا آنلاین از لندو دریافت کنند. طی این همکاری دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک نبوده و از خدمت در سراسر کشور قابل دریافت است.

نوپاناپیش از این شرکت لندو به عنوان یک برند فعال در حوزه فناوری مالی (فین‌تک) توانسته بود با امضای قرارداد همکاری در اعطای وام خرد از بانک آینده، فرایند وام گرفتن را از شکل سنتی آن خارج و نسبت به قبل آسان‌تر کند. حالا این شرکت گام را فراتر گذاشته و تمام خدمات وام‌دهی را به‌صورت کاملا آنلاین در اختیار افراد متقاضی قرار داده است. 

تغییرات بنیادی در روند وام‌دهی کشور

هرچند در سال‌های اخیر با ظهور استارتاپ‌های حوزه فین‌تک (فناوری مالی) ایران، روند وام گرفتن برای خرید کالا یا خدمات تغییرات ساختاری پیدا کرده و بسیاری از مراحل درخواست وام به شکل آنلاین درآمده بود،‌ اما باز هم لازم بود برخی از مراحل به شکل حضوری و با مراجعه پیک شرکت پیگیری شود؛ مراحلی مانند تحویل اصل مدارک،  امضای سفته و قرارداد.

تا پیش از این لندو با حذف شرط ارائه ضامن، عدم نیاز به ارائه چک و تنها با گرفتن یک سفته، روند وام‌دهی را آسان‌تر کرده بود؛ در گام جدید و برای اولین بار در ایران شرکت لندو توانسته است با طراحی زیرساخت‌های لازم، تمامی مراحل را به صورت آنلاین اجرایی و نیاز به امضای حضوری و دیدارهای فیزیکی را حذف کند. ضمانت این وام تنها سفته الکترونیکی خواهد بود و فرد متقاضی می‌تواند با ثبت و استفاده از امضای الکترونیکی به آن وجهه قانونی دهد. 

امیر حق‌رنجبر مدیرعامل لندو در این‌باره گفت: «تا به امروز لندتک‌ها بخش درخواست وام توسط مشتریان را از حضور در شعبه به حالت آنلاین تبدیل کرده بودند؛ اما امضای قراردادها، دریافت و امضای سفته هنوز به شکل فیزیکی انجام می‌شد. از امروز تحول بزرگی در صنعت وام‌دهی و لندتک ایجاد شده و برای اولین بار، امضای قراردادهای تسهیلات از حالت سنتی به امضای الکترونیکی تغییر کرده است. این تغییرات شامل تهیه و امضای سفته نیز می‌شود که به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌گیرد.»

مدیرعامل لندو درباره مزایای این طرح افزود:«امضای الکترونیکی باعث کاهش زمان دریافت تسهیلات به ۵ روز و افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف حجم بالایی از کاغذ نیز می‌شود. تا بیش از این برای هر درخواست حدود ۲۰ ورق کاغذ مصرف می‌شد که با استفاده از روش تماماً آنلاین، این عدد به صفر می‌رسد.»

سال ۱۳۹۱ در راستای تحقق دولت الکترونیک در ایران بود که امضای دیجیتال به عنوان یک روش قانونی برای تایید صحت اسناد و مدارک دیجیتال تعریف شد؛ هرچند این مفهوم به تازگی و به خاطر پیشرفت چشمگیر فناوری، کاربردی شده است. نکته قابل توجه این‌جاست که ثبت امضای دیجیتال در یک سامانه یکپارچه کشوری صورت می‌گیرد، برای همین تنها کاربرد آن در فرایند درخواست وام آنلاین از لندو نیست. شما می‌توانید با استفاده از امضای دیجیتال خود کارهای متنوع دیگری از قبیل صحت‌سنجی و احراز هویت، جلوگیری از تقلب در معاملات، اطمینان از عدم دستکاری اطلاعات و انجام سایر فرایندهای آنلاین بانکی را انجام دهید.

با توجه به آنلاین شدن روند وام‌دهی برای اولین بار در کشور، می‌توان این انتظار را داشت که درخواست افراد وام‌گیرنده با سرعت و البته دقت بیشتری پیگیری شود. همچنین دیگر نیازی به امضاهای متعدد برای قراردادهای حقوقی نیست.

در ضمن آنلاین شدن روند وام‌دهی و فرآیند خرید اقساطی باعث صفر شدن مصرف کاغذ و کاهش رفت‌وآمدهای حضوری می‌شود که این موضوع اثرات مثبت محیط‌‌ زیستی زیادی را در پی خواهد داشت.

چگونه می‌توان از لندو وام آنلاین گرفت؟

در فرايند جدید لندو، فرد متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت این شرکت اقدام به ثبت‌نام کند. بعد از آن با بارگذاری مدارک لازم و گذراندن مرحله اعتبارسنجی‌ (در صورتی که بر اساس قوانین بانک مرکزی واجد شرایط گرفتن وام باشد)، تا سقف ۲۰ میلیون تومان با سود بانکی ۱۸ درصد، وام خرید کالا یا خدمات دریافت کند. بازپرداخت این اقساط در بازه‌های ۶ الی ۱۲ ماهه خواهد بود و افراد می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو اقدام به خرید اقساطی موبایل و لپ‌تاپ، لوازم خانگی، تورهای مسافرتی، بیمه، دوره‌های آموزشی و غیره کنند.

وام‌دهی سریع‌تر و پوشش درخواست‌ها از تمام شهرهای کشور

 تغییرات ایجادشده در فرایند لندو، سرعت دریافت وام را افزایش داده است؛ به‌طوری‌که مدت زمان ارائه وام در طرح جدید لندو از ۲ هفته به ۵ روز کاهش یافته است. از سوی دیگر با توجه به گزارش سالانه لندو، پرداخت وام در سال گذشته رشد ۶ برابری داشته است که آنلاین شدن فرآیند دریافت وام کالا و خدمات می‌تواند یک اتفاق خوشایند در حوزه مالی و اقتصادی کشور محسوب شود. اتفاقی که می‌تواند دردسر، هزینه‌ و زمان را برای هر دو گروه وام‌گیرنده و وام‌دهنده کم کند؛ همچنین بعد از اجرای فرایند تماماً آنلاین، تمام مناطق، حتی کوچک‌ترین شهرها و روستاهای کشور نیز از خدمات وام‌‌دهی لندو بهره‌مند می‌شوند که وام‌دهی حضوری این ویژگی را نداشت. 

باتوجه به آنلاین شدن تمامی مراحل درخواست وام، هزینه‌های عملیاتی نیز حذف شده است. 

نکته قابل توجه دیگر این است که مدتی از شنیده‌شدن مفاهیمی مانند «امضای الکترونیکی» و «سفته الکترونیکی» می‌گذرد؛ با این اقدام شرکت لندو، می‌توان امیدوار بود این مفاهیم به شکل کاربردی در جامعه رواج پیدا کند و استفاده از آن‌ها در آينده‌ای نه‌چندان دور به آسان‌تر شدن سایر فرایندهای بانکی منجر شود.

برچسب‌ها: لندولندتکبانک آیندهوام دهی آنلاینامیر حق‌رنجبر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.