برند ایران رنتر به لندو تغییر کرد!
یک تغییر بزرگ؛ ۸

برند ایران رنتر به لندو تغییر کرد!

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۹:۰۰ | ۵ دقیقه

تغییر نام برند میان استارتاپ‌ها به ندرت اتفاق افتاده و معمولا مجموعه‌ها در صورت نیاز، ری‌برندینگ را از جنس تغییر لوگو و هویت بصری رقم می‌زنند. اکنون اما ایران‌رنتر نام خود را در کنار هویت بصری‌اش تغییر داده است! لندو نام جدید این استارتاپ است.

نوپاناحدودا ۵ سال از فعالیت لندو که یک استارتاپ فینتکی در زمینه لندتک (استفاده از فن‌آوری برای ارائه تسهیلات) است، میگذرد. لندو پس از تغییراتی در مدل کسب و کار طی این سال‌ها، در سال جدید نام و نشان تجاری‌اش را نیز تغییر داده و در تاریخ یکم ادیبهشت ماه از برند جدیدش به نام لندو رونمایی کرد.

این استارتاپ در اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجاره دادن وسایل فعالیت می‌کرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه اعتبار و تسهیلات را فراهم کرد. چشم‌انداز لندو به گفته خودشان، پدید آوردن تحولی در نظام  اعتباری کشور است.

چرا نام ایران‌رنتر تغییر ‌کرد؟

به گفته امیر حق‌رنجبر مدیرعامل لندو، نام ایران‌رنتر با اهداف جدید لندو هم‌خوانی نداشت. این تغییر برند در راستای کمک به ساخت یک اکوسیستم لندتک در ایران و قدم نهادن در مسیر ارائه محصولات نوآورانه در زمینه تسهیلات مالی انجام شد.

بر اساس گفته‌های مدیر عامل لندو، در ایران در زمینه وام‌‌دهی و تسهیلات، استارت‌آپ‌هایی که محصولات گوناگون عرضه کنند، نداریم. به همین خاطر لندو با اسم و برند جدیدش تصمیم دارد وارد حوزه‌های مختلف وام‌دهی شود و محصولات گوناگونی برای دریافت اعتبار عرضه کند. درگاه اعتباری که محصولی نوین در حوزه فینتک است و نسل دوم رتبه بندی اعتباری بر پایه هوش مصنوعی از محصولاتی است که در ماه های آینده لندو قصد رونمایی از آن ها را دارد

لوگوی جدید از ۴ عنصر تشکیل شده که نشان‌دهنده ۴ بُعد از کسب و کار لندو هستند؛ مشتریان، سرمایه‌گذاران، فروشگاه‌ها و خود لندو. پیکان سورمه‌ای‌رنگ نمایان‌گر حرف L و لندو است. علامت مثبت (+) در میان این چهار پیکان نیز بیان‌کننده مفهوم هم‌افزایی است.

 

رنگ سبز در طراحی لوگو بیانگر حس اعتماد و رنگ سورمه‌ای نیز نشان‌دهنده مفهوم توجه به مسائل مالی است که از ارکان اصلی لندوست.

وب‌سایت لندو نیز با حفظ امکانات گذشته به‌روز شده و با تغییراتی در ظاهر، رابط کاربری و عملکرد در دسترس قرار گرفته است.

روند رو به رشد لندو

یکی از اتفاقات مهم برای لندو، جذب سرمایه در سال ۹۸ بود. لندو با جذب سرمایه از فینووا (نهاد سرمایه‌گذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا) توانسته بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه فینتک ایران را رقم بزند. همچنین اعداد و ارقامی که در گزارش سال ۹۸ این کسب‌وکار به چشم می‌خورد گردش مالی رو به رشد، و روند افزایشی تعداد فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد لندو را نشان می‌دهد. ضمن اینکه این استارتاپ در حال گسترش فعالیت به شهر‌های بیشتری نسبت به ۷ شهر فعلی نیز هست. از این پس ایران‌رنتر را با نام لندو بشناسید.

برچسب‌ها: ایران رنتراستارتاپلندو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.