مراکز فناورانه و خلاق در اراک افتتاح می‌شود
در سفر ستاری به اراک، ۸

مراکز فناورانه و خلاق در اراک افتتاح می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۰:۲۲ | ۴ دقیقه

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مراکز فناورانه‌ و خلاق اراک رونمایی می‌شود تا این شهر از دستاوردهای نوآورانه و خلاق فناوران بهره بیشتری ببرد.

نوپانا به نقل از گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز با استقبال استاندار و مسوولان استان مرکزی به اراک سفر کرد تا از نزدیک شاهد روند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و آخرین دستاوردهای فناورانه این شهر باشد. سفری که با حضور در شهرک صنعتی خیرآباد و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در آن آغاز می‌شود.

ستاری پس از بازدید از دستاوردهای فناورانه ۴ شرکت دانش‌بنیان مستقر در این شهرک صنعتی، برای رونمایی از شیرآلات دروازه‌ای شرکت صنایع گداختار به شهرک صنعتی حاجی‌آباد می‌رود. شیرآلاتی کاربردی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که با تلاش یک شرکت داخلی بومی‌سازی شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این سفر یک روزه از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی شماره ۱ اراک هم بازدید می‌کند. سپس به شرکت ماشین‌سازی اراک می‌رود تا خط تولید شیرهای توپی و دروازه‌ای این شرکت را افتتاح و از چکش‌های هیدرولیکی که محصول دیگر این شرکت است رونمایی کند.

شیرهای دروازه‌ای در طرح راهبری و ملی خط انتقال نفت خام گوره به جاسک با مشارکت شرکت ماشین سازی اراک و شرکت گداختار اجرایی شده است. نخستین چکش هیدرولیک ایران‌ساخت، با ۱۰۱ قطعه فولادی و پلیمری هم توسط شرکت ماشین‌سازی اراک و هوپاد به تولید رسیده است و توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی می‌شود.

بازدید از نمایشگاه محصولات شرکت‌ها و هسته‌های فناور کارخانه نوآوری آفتاب و میزان پیشرفت عمرانی کارخانه نوآوری آفتاب از دیگر برنامه‌های این سفر استانی است.

ستاری در بخش دیگری از سفر یک روزه خود به دانشگاه اراک می‌رود تا از مرکز نوآوری مبین آن رونمایی کند. مرکزی ۵۰۰ متر مربعی که با هدف حمایت از ایده‌ها، شرکت‌ها و شتابدهنده‌ها فعالیت می‌کند. این مرکز نوآوری قرار است سطح اثرگذاری پژوهش‌ها در این دانشگاه و شهر را افزایش دهد.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک مقصد بعدی سفر یک روزه ستاری است. در این دانشگاه «مجموعه بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی» در ۳.۸ هکتار ایجاد شده است که در دل این مجموعه، ۶ سرای نوآوری در حوزه‌های نساجی، محصولات باغی و زراعی، سلامت کار، بازیافت مواد، صنایع خلاق و فرهنگی و هنری و مواد شیمیایی و فلزی شکل گرفته است.

این مجموعه میزبان مراکزی چون مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۴۰ هسته فناور، مرکز پرستاری درمان در منزل هم هست که معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از این مراکز هم بازدید و ستاد مرکزی بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی را افتتاح می‌کند.

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریشرکت دانش بنیاناستارتاپاراک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.