وزارت صمت در مسیر فعالیت فروشندگان آنلاین سنگ‌اندازی نکند
محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: ۸

وزارت صمت در مسیر فعالیت فروشندگان آنلاین سنگ‌اندازی نکند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۲۳:۲۳ | ۳ دقیقه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت صمت به جای سنگ‌اندازی در مسیر فروشندگان کسب و کارهای آنلاین و اعمال مجوزها و مقررات غیرمعمول، زیرساخت‌ها را برای فعالیت بیشتر فراهم کند.

نوپانا به نقل از کلیک: محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت مجوزهای متعدد و بی‌مورد از فروشندگان پلتفرم‌های آنلاین به کسب و کارهای خانگی و روستایی آسیب می‌زند، گفت: دریافت مجوزهای متعدد از فروشگاه‌های انلاین برخلاف سیاست‌های جهش تولید است لذا وزارت صمت نیز باید این رویه خود را اصلاح کند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس یازدهم ادامه داد: اگرچه وزارت صنعت، معدن، تجارت با هدف نظارت به دنبال دریافت مجوزهای بیشتر از فروشندگان حقیقی فروشگاه‌های آنلاین است اما می‌تواند به جای دریافت مجوزهای متعدد که ادامه کار را برای آن‌ها غیرممکن می‌کند از طریق همکاری بیشتر بر “اتحادیه استارتاپ‌ها” اقدام کند.

وی با بیان اینکه کاهش فرآیندهای پیش‌روی اشتغال‌زایی یکی از موضوعات کاری در “شورای عالی مقررات‌زدایی و تسهیل فرایند کسب و کار” است، افزود: وزارت صمت باید به جای سنگ‌اندازی در مسیر مشاغل خرد و خانگی آنلاین و فروشندگان کسب و کارهای آنلاین و اعمال مجوزها و مقررات غیرمعمول، زیرساخت‌ها را برای همکاری بیشتر فراهم کند.

علیزاده با بیان اینکه دریافت مجوزهای متعدد از فروشندگان حقیقی فروشگاه‌های آنلاین برخلاف رویه اشتغال‌زایی در کشورهای پیشرفته است، افزود: به‌یقین این اقدام وزارت صمت ازسوی “شورای عالی مقررات‌زدایی رفع موانع تولید و تسهیل فرآیند کسب و کار” رد شده است و در صورت اقدامی ازسوی آن‌ها تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی معتقد است شیوع ویروس کرونا علاوه بر بیماری یک بیداری بسیار خوبی را نیز به دنبال داشت و آن اصلاح فرایند خدمات دهی و رفتن به سمت دریافت خدمات آنلاین و اقتصاد دیجیتال است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی الکترونیکی شدن فروشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: درصورت تقویت اقتصاد دیجیتال می‌توان در یک خانه و حتی در دورترین نقاط کشور چندین شغل ایجاد کرد و کالا را بدون بی‌واسطه و بدون دلال‌بازی با قیمت کمتر به دست مصرف کننده برساند.

برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتیمحسن علیزادهوزارت صمت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.