آغاز به کار اولین پلتفرم خرید آنلاین عربستانی با هدف فتح بازار تجارت الکترونیک منطقه
در رقابت با فروشگاه‌های آنلاین خاورمیانه؛ ۸

آغاز به کار اولین پلتفرم خرید آنلاین عربستانی با هدف فتح بازار تجارت الکترونیک منطقه

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

اولین پلتفرم خرید آنلاین عربی با عنوان «نون» و به‌نشانی اینترنتی Noon.com، در عربستان کار خود را با هدف در اختیار گرفتن سهمی از بازار تجارت الکترونیک منطقه شروع کرد.

نوپانا: اولین پلتفرم آنلاین خرید عربی با عنوان «نون» و به‌نشانی اینترنتی Noon.com، در عربستان کار خود را با هدف در اختیار گرفتن سهمی از بازار تجارت الکترونیک منطقه شروع کرد. محمد العبار، رئیس هیات مدیره هلدینگ إعمار (صندوق سرمایه‌گذاری عربستان) و شرکت کویتی الشایع روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در حال حاضر از دید کارشناسان، عربستان تمرکز خود را روی فروش آنلاین گذاشته است که فعلا سهم اندکی از بازار این کشور را درگیر خود کرده است و همچنان مردم عربستان به خرید از فروشگاه‌های سنتی علاقه دارند. ربیعه یاسمین، کارشناس موسسه یورومانیتور، توضیح داده است که عربستان بازاری کلیدی برای فروشگاه‌های آنلاین است و در حال حاضر این فروشگاه‌ها سهمی ۱.۴درصدی از بازار کل این کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

دیگر آمارها نشان از این دارد که در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۷درصد از مشتریان عربستانی، یک‌بار در ماه خرید آنلاین انجام داده‌اند و ۴۵درصد از آن‌ها تنها این کار را یک‌بار در سال انجام داده‌اند. در حال حاضر این مسئله توجه‌ بسیاری را به خود جلب کرده است که فرصت‌های بسیاری برای رشد فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک به خصوص در میان قشر جوان عربستان وجود دارد.

پلتفرم آنلاین نون، که فعالیت خود را از روز گذشته به صورت رسمی در عربستان شروع کرده است، محصولات مختلفی را در دسته‌های آرایشی، لباس، وسایل الکترونیک، لوازم خانه و آشپزخانه و کالاهای اولیه ارائه کرده است و مشتری‌ها می‌توانند از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آن خرید‌های خود را انجام دهند.

هرچند نون به‌عنوان اولین پلتفرم خرید آنلاین عربستانی شناخته می‌شود؛ اما رقیب اصلی آن پلتفرم سوق است که در ماه مارس توسط آمازون خریداری شد و در کشورهایی همچون عربستان، بحرین، کویت و مصر فعالیت می‌کند. این ماه، سوق بخش فروشگاه جهانی آمازون را نیز راه‌اندازی کرد و حالا مشتریان این پلتفرم می‌توانند از طریق آن سفارشات خود از آمازون را به صورت مستقیم ثبت و دریافت کنند.

امروزه خاورمیانه در حال تجربه رشد سریعی در زمینه تجارت الکترونیک است و پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار خود در این حوزه را تا سال ۲۰۲۱ به ۴۸.۸ میلیارد دلار برساند. رشدی که دلیل اصلی آن افزایش علاقه قشر جوان کشورهای این منطقه به فعالیت در این حوزه است.

(همچنین بخوانید: تخصیص سرمایه ۱۳۳ میلیون دلاری به استارت‌آپ‌های عربستانی)

منبع

برچسب‌ها: تجارت الکترونیکنونعربستانخاورمیانهجنگ اقتصادیفروشگاه اینترنتیسوق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.