آغاز تغییرات جدی در دیجی‌کالا
ارتباط با ۳۱۲ فروشنده قطع شد ۸

آغاز تغییرات جدی در دیجی‌کالا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۲۳:۱۱ | ۴ دقیقه

پلتفرم فروشگاهی دیجی‌کالا (مارکت‌پلِیس) بیشتر از یک سال است که آغاز به کار کرده. این روند اگرچه حجم فعالیت‌های دیجی‌کالا و حق انتخاب مشتریان را افزایش داده اما از سوی دیگر باعث ایجاد تجربه‌های کمتر از حد استاندارد نیز شده بود. اکنون این موارد باعث شده تا دیجی‌کالا به تازگی اعلام کند که ارتباط خود را با ۳۱۲ فروشنده به شکل کامل قطع کرده است.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران که به نظر می‌رسد آغاز تغییرات را جدی گرفته، در توییتر خود اعلام کرده است که در راستای پایبندی به اصلی‌ترین ارزش سازمانی خود یعنی مشتری‌مداری و به منظور ایجاد فضای سالم رقابت در مارکت‌پلیس، از مجموع ۱۵ هزار فروشنده، ارتباط خود را با ۳۱۲ فروشنده که محصولاتشان را در این پلتفرم ارائه می‌کردند قطع کرده است.

 

دیجی‌کالا علت این قطع همکاری را تخلف‌هایی همچون گران‌فروشی، کالاهای غیراصل، عدم تعهد به زمان ارسال و موارد مشابه اعلام کرده و وعده داده است که به زودی جزییات بیشتری را در این رابطه اعلام خواهد کرد.

این تغییرات در دیجی‌کالا از جایی سرچشمه می‌گیرند که در روزهای اخیر و با آشفتگی بازار ارز، تصاویر زیادی در بین کاربران رد و بدل می‌شد که در آن دیجی‌کالا به گرانفروشی متهم می‌شد در حالی که با نگاهی دقیق‌تر به این موارد می‌شد فهمید که فروشنده اصلی کالا، یکی از هزاران تامین‌کننده اجناس در این پلتفرم است.

این فروشگاه در پاسخ به یکی از کاربران که پرسیده بود برای مشتریانی که کالای غیر اصل دریافت کرده بودند چه کاری انجام شده گفت که کالا از مشتری پس گرفته شده، مبلغ به صورت کامل به مشتری برگردانده شده و کارت هدیه‌ای هم برای وی ارسال شده است. از سوی دیگر فروشنده نیز جریمه و پنل وی بسته شده است.

این فروشگاه همچنین با اشاره به ثبت ده‌ها هزار سفارش در روز، حجم چنین تخلفاتی را کمتر از یک درصد عنوان کرده است. به نظر می‌رسد دیجی‌کالا نظارت جدی بر عملکرد فروشندگانش را برای حفظ اعتباری که در ۱۱ سال گذشته به دست آورده بود را آغاز کرده است. باید دید در روزهای آینده تعداد فروشندگانی که با آنها قطع همکاری می‌شود به چه تعدادی خواهد رسید و آیا در ماه‌های آتی با نظارت دقیق‌تر، باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود یا خیر.

برچسب‌ها: دیجی‌کالامشتری‌مداریفروشگاه اینترنتیمارکت‌پلیسآشفتگی بازار ارز
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.