طرح صدف فرصت ورود دانشجویان به بازار کار را تسهیل می‌کند
به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ۸

طرح صدف فرصت ورود دانشجویان به بازار کار را تسهیل می‌کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۵:۵۴ | ۵ دقیقه

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: با اجرای طرح صدف، فرصت مناسب توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار ایجاد شده است. نخستین دوره این طرح نیز اواخر سال 97 برگزار شد و دومین دوره آن تابستان امسال برگزار می شود.‌

نوپانا به نقل ازمرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اجرایی شدن طرح صدف، گفت: این طرح به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای تسهیل ورود به بازار کار اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی این طرح فارغ‌التحصیلان و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، افزود: این طرح با حمایت مالی دولتی برگزار می‌شود و جامعه هدف آن دانشجویان سال آخر و فارغ‌التحصیلان دارای سابقه کار کمتر است. 

کرمی درباره نحوه اجرای طرح صدف، گفت: این طرح شامل «آزمون‌ها و مشاوره‌های خودشناسی و روان‌شناختی شغلی»، «40 ساعت کارگاه و سمینارهای تخصصی و مهارتی»، «مشاوره‌های مهارتی شغلی به‌صورت گروهی» و «رزومه‌سازی حرفه‌ای» می شود. 

حمایت 80 درصدی معاونت علمی و فناوری از اجرای طرح صدف

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین بازدید از پارک فناوری پردیس و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های نوآوری و فناوری کشور و عضویت در شبکه نوآوری تهران از برنامه‌های این طرح است.

وی درباره جزییات این طرح، تصریح کرد: افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند می‌توانند مهارت‌های عمومی مورد نیاز بازار کار را بیاموزند و با کمک متخصصان، رزومه و برنامه توسعه شخصی کار خود را تهیه کنند.

کرمی ادامه داد: این افراد پس از پذیرش می توانند در دوره‌های کارورزی شرکت کنند. همچنین برای افراد شرکت‌کننده در این دوره گواهینامه معتبری نیز صادر خواهد شد.

 رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئول اصلی برگزاری این طرح، پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شبکه نوآوری تهران است، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هزینه‌های این طرح، حمایت 80 درصدی می‌کند. 

 

مهلت ثبت‌نام در این دوره تا دهم خردادماه سال جاری است و ثبت‌نام نهایی، پس از اولویت‌بندی افراد متقاضی و اطلاع‌رسانی پذیرش برای پذیرفته ‌شدگان نهایی، تا پایان خردادماه انجام می‌شود. همچنین شروع دوره و کارگاه‌های آموزشی تیر و شهریور سال جاری خواهد بود.

ثبت نام در طرح صدف از طریق پایگاه اینترنتی شبکه نوآوری تهران به نشانی www.tinet.ir انجام می شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی و مطالعه شرایط ثبت‌نام و شرایط خاص هر کارگزار، کارگزار موردنظر خود را انتخاب کنند و با پرداخت هزینه، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند.

برچسب‌ها: پرویز کرمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریفارغ‌التحصیلان دانشگاهیاستارت‌آپشرکت‌های دانش‌بنیانطرح صدف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.