بدخواهان ایران در پی خشکاندن ایمان و امید ما در جامعه هستند
دبيركل ايران ساخت در ايين اختتاميه عنوان کرد: ۸

بدخواهان ایران در پی خشکاندن ایمان و امید ما در جامعه هستند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۱:۲۳ | ۱۰ دقیقه

دبیرکل دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت در آیین اختتامیه این جشنواره سخنرانی را در باب اهمیت حمایت از کالای ایران‌ساخت ارائه کرد و راز رهایی جامعه از مشکلات را ایمان و امید به آینده دانست.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیرکل دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت در آیین اختتامیه این جشنواره سخنرانی در باب اهمیت حمایت از کالای ایران‌ساخت ارائه کرد.

متن کامل سخنرانی دبیرکل جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم ها و آقایان؛

گمشده ای در میان ما هست؛ گمشده‌ای گرانقیمت. اکنون که در سردترین روزها و طولانی ترین شب ها، به سر می بریم؛ اکنون که جهان در تردیدِ صلح و خصومت، عشق و نفرت، آزادی و اسارت، و مهربانی و خباثت، سرگردان مانده است، گمشده ای ما را به سمت خوبی ها هدایت خواهد کرد. «ایمان و امید». آری؛ ایمان و امید گمشده ماست. ایمان و امید به فرداهای روشن و ایران سرافراز. 

حاضرین ارجمند؛

اینجا، جمع علمی و فرهنگی است و من نمی خواهم به الوان و افکار سیاست، آلوده اش کنم. اما بدخواهان ایران در پی خشکاندن ایمان و امید ما در جامعه هستند.

طبیعت به ما حرکت را آموزانده است. این هم از رموز خلقت است که با حرکت، همه چیز سر جای خود قرار خواهد یافت. دانش و فرهنگ، چرخ های جلوبرنده جامعه اند. اما آنچه به این چرخ ها نیرو و حرکت می بخشد ایمان و امید است.  بی شک، تلفیق دانش و فرهنگ مومنانه، ما را از اینجایی که هستیم، بالاتر خواهد برد.

فرهیختگان گرامی «ایران‌ساخت» - دوستان عزیز

سخن را به درازا نمی کشانم و جان سخن را می گویم؛ جوانان پرشور و حالی، پرشمار، در این روزگار، فعالیت می کنند و در یک یک آنان، عشق به ساختن و بالا رفتن موج می زند. دانشمندان و نخبگان و متخصصان و پژوهشگران بسیاری، دانش ساختن و آباد کردن را می دانند. مدیران دلسوز و مسوولان دلسوخته ای هم در عرصه هستند که فردای روشن تر و بهتری را برای همه ما آرزومندند. مردم نیز در انتظار به ثمر نشستن این تلاش ها و حامی بزرگ آنان هستند.

گرمای ایمان و امید به داشته‌ها و انباشته‌هایمان و به «ما می توانیم»، ما را از سردی و سنگینی این روزهای نامهربان و ناروا، می تواند که برهاند. ایمان و امید به هرآنچه که داریم و از بیگانه تمنا میکنیم، راز رهایی ما است؛ و البته ایمان به «ایرانساخت». 

اما در دومین «ایران ساخت» چه گذشت؛

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» و در یک کلام حمایت از تولید ملی پا به عرصه گذاشت. در بخشهای ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده بازار و بخش دانش آموزی، پذیرای آثار از سراسر کشور بود و با شعار  «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی». 

از مجموع 2838 اثر رسیده، در بخش ادبیات 474 اثر، در بخش هنرهای تجسمی 840 اثر، در بخش دیداری و شنیداری 923 اثر، رسانه های دیجیتال 264 اثر و ایده بازار 230 اثر به این جشنواره ارسال شد و در این میان آثار برگزیده طی پنج روز در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد. 

آنچه این رویداد علمی، فرهنگی و هنری در جامعه به دنبال تقویت‌اش بود، فضایی است که در آن دولت و حاکمیت از یک سو، تولیدکنندگان- مردم و مصرف‌کنندگان از سوی دیگر، با تقسیم وظایف و تعامل با یکدیگر ایجادش کنند. خوشبختانه «ایران ساخت» مطالبه گر از سه قشر فوق در حمایت از تولید ملی بوده که با سربلندی، میزبان این داد و ستدگاه شده است. 

حضار بزرگوار؛

در این میان یک امید، جان گرفته است؛ هر جا که بخش خصوصی و مردم در آن، پای گذاشته اند، ماندگاری و استمرار نیز، پا گرفته است. امیدوارم که این جشنواره بیش از پیش، مورد توجه مردم و بخش خصوصی قرار گیرد و آنان، خود استمراردهندگان این حرکت ملی باشند. 

اما آنچه که در این رهگذر، آرزویی دست یافتنی است، شکل گیری و برپایی و راه اندازی استارتاپ هایی است که در حوزه تولید محتوا فعالیت خواهند کرد. این آرزو، آخرین حلقه‌ی تکاملِ تفکرِ «ایران ساخت» است.

از همه بزرگانی که در برپایی دومین جشنواره «ایران ساخت» ما را یاری رساندند؛ از جمله هنرمندان، داوران و اعضای دبیرخانه بویژه جناب آقای دکتر ستاری سپاس ویژه دارم و از همه اهالی رسانه از هر نوع و شکل که در انتشار و ترویج اهداف «ایران ساخت»، ما را پس از این پایان، یاری می‌کنند، تشکر می‌کنم. در پایان برای همه پویندگان دانش و فرهنگ و هنر، وجود روزافزون ایمان و امید برای ساختن شرافتمندانه ایران را آرزومندم.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری در خانه هنرمندان در حال برگزاری است. مراسم اختتامیه این رویداد امروز هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

برچسب‌ها: پرویز کرمیایران ساختحمایت از کالای ایرانیاقتصاد دانش‌بنیاناستارت‌آپدبیرکل دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.