بهره‌مندی تمامی بخش‌های آذربایجان غربی از خدمات پارک علم و فناوری
ستاری در آیین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور آذربایجان غربی عنوان کرد: ۸

بهره‌مندی تمامی بخش‌های آذربایجان غربی از خدمات پارک علم و فناوری

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۳:۰۷ | ۷ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با ایجاد زمینه توسعه خدمات نرم افزاری پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در تمامی بخش های استان و بدون محدودیت از خدمات پارک علم و فناوری استان بهره مند می شود.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری گفت: با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سیاستگذاری های حمایتی توسعه فناوری و مراکز رشد استان ها با سرعت بیشتری دنبال می شود.

وی  تصمیمات برای توسعه سیستم شرکت های دانش بنیان فناور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یکی از محورهای سفر به استان آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: آنچه که باعث رونق و توسعه شرکتهای  دانش بنیان و استارتاپی جوانان خلاق و تحصیلکرده می شود، محیط مساعد کسب و کار است و بخش زیرساختی برای توسعه این محیط باید توسط دولت حمایت شود.

رئیس ستاد  فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به توسعه پارک های علم و فناوری گفت: پارکهای علم و فناوری باید بتواند در محیط استان فعال باشند و ارائه خدمت کنند و این موضوع یکی دیگر از محورهای گفت گو با مسوولین استانی در سفر  امروز است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان را رونق می‌بخشد افزود: صندوق های سرمایه گذاری می‌تواند به تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها کمک کند و همچنین ارائه تسهیلات  و حضور سرمایه گذاران خطر پذیر بخش خصوصی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و فناور ضروری است.

ستاری حوزه زیرساختی اقتصاد دانش بنیان را یکی دیگر از محورهای سفر امروز در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: اگر چه برنامه های حمایتی شرکت های دانش بنیان دنبال می شود اما باید زیست بوم شرکت های دانش بنیان و استارتاپی توسعه پیدا کند.

وی ابراز  امیدواری کرد.؛ حمایت‌های زیرساختی بتواند بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان و استارت آپی  ترغیب کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، به حمایت نهادهای مالی  مانند بانک ها  از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت:  صندوق‌های سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری  عدد های قابل توجهی را به حمایت  از  پژوهش‌های مرز دانش و  شرکت های دانش بنیان اختصاص داده اند. بانک ها به این مسیر قدم گذاشته و سال گذشته رقمی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان حمایت تسهیلاتی را به این شرکت ها اختصاص داده اند.

ستاری، به  نقش شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سپهر اقتصاد کشور نقش آفرینی که می کند.  حاصل فعالیت آنان  بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد طی سال گذشته بوده است.

وی همچنین به ارتقای جایگاه ایران بر اساس شاخص های جهانی نوآوری اشاره کرد و گفت:  رتبه کشور براساس شاخص  جهانی نوآوری از 3 سال گذشته تا کنون جهش قابل توجهی داشته است. ایران با جهشی قابل توجه از رتبه 75 در سال 2017 به جایگاه 65 در سال 2018 رسیده است. این در حالی است که رتبه ایران در این شاخص در سال 2015، 106 بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد:  اگرچه ایران در برخی از معیارهای شاخص جهانی نوآوری همچون نیروی انسانی دارای جایگاه بسیار مطلوبی است اما این جایگاه در دیگر معیارها مانند سیاست فناوری و توسعه محیط کسب و کار و همچنین سرمایه گذاری ارتقا پیدا کرده است .

 بر اساس این گزارش،  واحدهای فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی  با هدف حمایت از  کسب و کارهای خلاق و نوپا در محل پارک علم و فناوری این استان افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر فعال در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با حضور استاندار و رییس  پارک علم و فناوری بازدید کرد.

تولید سوخت های زیستی، کنترل سیستم های گرمایشی، الکترونیک ، خوراک دام و طیور، تولید مواد و تجهیزات  انرژی های نو و زیست فناوری محور فعالیت واحدهای فناور مستقر در این پارک علم و فناوری است.

 ستاری همچنین در بخش دیگری از سفر خود به آذربایجان غربی از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور مستقر در دانشگاه ارومیه، دیدن کرد.

برچسب‌ها: استارت‌آپسورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریزیست‌بوم استارت‌آپی افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور آذربایجان غربیسرمایه‌گذاری بخش خصوصیتوسعه پارک های علم و فناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.