افتتاح فاز اول ایستگاه نوآوری شریف
با حضور سورنا ستاری؛ ۸.۷

افتتاح فاز اول ایستگاه نوآوری شریف

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۳:۱۶ | ۶ دقیقه

رئیس موسسه کسب‌وکار دانشگاه شریف از افتتاح ۵۰۰ شرکت و استارت‌آپ در ایستگاه نوآوری شریف خبر داد.

نوپاناعلی یقطین در مراسم افتتاح ایستگاه نوآوری شریف با بیان اینکه  کسب و کارها در قرن ۲۱ تحولات زیادی یافته است گفت: «کسب‌وکارها در قرن بیستم ویژگی‌های جدیدی را ایجاد کرده که این ویژگی‌ها در کسب‌وکارهای سنتی مشاهده نمی‌شود.»

یقطین توسعه شتابان فناوری و تنوع انتخاب مشتریان، توسعه شبکه‌های اطلاع رسانی، رشد فناوری‌های مبتنی بر تلفن همراه و حذف واسطه‌ها را از جمله ویژگی‌های کسب‌وکار در قرن ۲۱ عنوان کرد و افزود:«با این ویژگی‌ها کسب‌وکارهای سنتی جوابگوی تامین نیازهای فعلی جوامع نیست.»

او با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه نوآوری شریف گفت: «در آینده بزرگ‌ترین مجتمع استارت‌آپی تهران راه‌اندازی می‌شود؛ به گونه‌ای که ظرف یک و نیم سال آینده ۵۰۰ استارت‌آپ و شرکت در این ایستگاه که در فضای ۴۰ هزار متر مربع احداث شده مستقر می‌شود.»

سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در خصوص افتتاح فاز اول ایسگاه نوآوری شریف گفت؛ «یکی از اولویت‌های امسال بحث ایجاد کارخانه‌های نوآوری است. چندین شرکت در این خصوص راه‌اندازی شده که مرکز نواوری شریف یکی از آنهاست.»

ستاری ادامه داد: «این یک اتفاق خوب و امیدوارکننده است که در اطراف دانشگاه شریف چند شرکت و کسب‌وکار نوپا در حال فعالیت هستند. این موضوع نشان می‌دهد که آینده شهر تهران در دستان جوانان استارت‌آپی است که تکنولوژی‌های مختلفی را پیاده‌سازی کرده‌اند.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به نسل جدید کسب‌وکارها گفت: «بزرگ‌ترین شرکت‌ها از دل همین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوپا معرفی خواهند شد. روزانه شاهد متحول شدن چهره شهر هستیم.همچنین مدل آموزش نیز باید تغییر کند؛ با این تغییر می‌توان شاهد رونمایی روزانه از یک تکنولوزی یا کسب‌وکار جدید در شهر باشیم.»

علی یقطین با بیان اینکه امروز فاز اول این ایستگاه راه اندازی می‌شود یادآور شد: «فاز دوم این مجتمع در صورت تامین مالی تا دو ماه آینده فعال می‌شود. همچنین فاز دوم که در حوزه‌ توسعه استارت‌آپ‌های حوزه سلامت است با قراردادی که با وزارت بهداشت امضا می‌شود، راه‌اندازی خواهد شد.»

همچنین یقطین از اجرای فاز سوم این مجتمع با همکاری صداوسیما خبر داد که در آن استارت‌آپ‌های حوزه رسانه فعال می‌شوند.

توسعه مراکز نوآوری با حمایت بخش خصوصی

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور به توسعه مراکز نوآوری با نقش‌آفرینی بخش خصوصی گفت: «امسال برنامه‌های جدی برای توسعه کارخانه‌های فناوری با سرمایه گذاری در بخش خصوصی داریم و در حوزه زیرساخت‌ها در اخذ مجوز‌ها کمک خواهیم کرد تا شرکت‌های متعددی توسعه پیدا کنند و امروز شاهد دو نمونه از این مراکز هستیم.»

ستاری همچنین به حمایت معاونت علمی و فناوری برای صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‎بنیان و استارت‌آپی اشاره کرد و گفت: «صادرات محصولات دانش بنیان خیلی بیشتر از محصولات سنتی است، زیرا استاندارد‌های خاصی دارند و شرکت‌ها با این استاندارد‌ها آشنا نیستند. میزان صادرات در این حوزه ۴۰۰ میلیون دلار بوده و سال آینده به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید در بیش از ۶۰ کشور در حوزه صادرات فعال هستیم.»

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور همچنین از شتابدهنده کارا نخستین شتابدهنده نوآوری در حوزه سلامت الکترونیک (e-health) که چند روزی است در محل کارخانه نوآوری تهران راه اندازی شده بازدید کرد. در این شتابدهنده که هنوز فراخوان عمومی برای جذب نداده، ۱۴ تیم فناور مستقر هستند که در حوزه کسب و کارهای استارتاپی سلامت الکترونیک فعالیت می‌کنند. 

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریایستگاه نوآوری شریفعلی یقطینموسسه کسب‌وکار دانشگاه شریفاستارت‌آپشتاب‌دهندهکارخانه نوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.