تکذیب اعمال تحریم‌های جدید توسط گوگل
پاسخ زیرساخت به برخی اخبار؛ ۸

تکذیب اعمال تحریم‌های جدید توسط گوگل

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۷:۱۵ | ۲ دقیقه

شرکت ارتباطات زیرساخت انتشار برخی از اخبار مبنی بر تحریم‌های جدید علیه زیرساخت‌های ارتباطی ایران از سوی کمپانی آمریکایی گوگل را تایید نکرد.

نوپانا، به نقل از خبرگزاری مهر: طی دو روز گذشته برخی اخبار از شروع تحریم‌های جدید گوگل علیه ایران در فضای مجازی منتشر شد. این اخبار به دنبال قطع ارتباط برخی سایت‌های ایرانی با دامنه ir که از API گوگل مپس استفاده می کردند، انتشار یافت. در پی این محدودیت دسترسی، کاربران در مراجعه به این سایت‌ها، با پیغام خطا مواجه می‌شوند. 

براین اساس گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که اعمال تحریم‌های جدید علیه زیرساخت‌های ارتباطی ایران در حال انجام است که یکی از آنها می‌تواند تحریم گوگل علیه ایران باشد.

در پیگیری این موضوع حسنعلی عیسی‌زاده مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر، این اخبار را تایید نکرد.

وی گفت: تاکنون گزارشی از اعمال محدودیت توسط گوگل واصل نشده است.

عیسی‌زاده تاکید کرد: لیکن اگر کاربرانی که از Api گوگل استفاده می‌کنند دچار محدویت یا اختلال شده‌اند می‌توانند از طریق رایانامه شرکت ارتباطات زیرساخت به نشانی help@tic.ir موضوع را اعلام کنند تا همکاران ما آن را رسیدگی و اقدام مقتضی به عمل آورند.

برچسب‌ها: گوگلتحریم‌های بین‌المللی علیه ایرانشرکت ارتباطات زیرساخت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.