وزارت امور خارجه پیگیر اقدامات تحریمی اپل و گوگل است
اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی: ۸

وزارت امور خارجه پیگیر اقدامات تحریمی اپل و گوگل است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۰۸ | ۴ دقیقه

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با دیجیاتو عنوان می کند که این اتحادیه با وزارت امور خارجه جلساتی داشته و پیگیر اقدامات تحریمی اپل و گوگل علیه اپلیکیشن های ایرانی شده است.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، «رضا الفت نسب» عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی تاکید دارد بعد از مشکلاتی که اپل و گوگل برای اپلیکیشن‌های ایرانی آفریدند؛ بسیاری از مجموعه‌ها در تکاپوی صحبت و مذاکرات با این دو شرکت بودند. الفت نسب می‌گوید که اسنپ حتی نامه‌نگاری‌هایی با اپل انجام داده ولی تا امروز نتوانسته این نامه‌نگاری‌ها را به نتیجه برساند: «ما هم به نوبه خودمان در این زمینه تلاش‌هایی کردیم ولی در نهایت تصمیم گرفتیم که موضوع را با وزارت امور خارجه در جریان بگذاریم. خوشبختانه این وزارتخانه نیز نسبت به این موضوع نگران بود و افرادی چون «عباس عراقچی» و «حسین انصاری» صحبت‌های اتحادیه و کسب‌وکارها را در این رابطه شنیدند.»

 
الفت نسب می‌گوید که وزارت امور خارجه قول مساعد داده تا این موضوعات را پیگیری کند. به گفته او اقدامات اپل و گوگل در راستای تحریم‌ها صورت گرفته ولی قانونی نیست. او می‌گوید وزارت امور خارجه در نشست‌ها و صحبت‌هایی که با اتحادیه اروپایی‌ در روزهای آينده داشت، این موضوع را مطرح می‌کنند.

الفت نسب تاکید می‌کند که می‌توان از ظرفیت برخی کسب و کارها همچون ماکسیم که سرمایه‌گذار اروپایی دارد برای پیش بردن این مذاکرات استفاده کرد. او در صفحه توییتر شخصی خود نوشته که شرکت های دارای سرمایه گذار اروپایی اگر شکایتی نسبت به تحریم‌های پیش آمده دارند به اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی اطلاع دهند.

 
 

چندی پیش و در جریان دومین رویداد ابریشم؛ برخی از صاحبان بزرگترین کسب و کارهای اینترنتی داخل کشور از جمله «ژوبین علاقبند» از مجموعه اسنپ و «مهدی نایبی» از مجموعه الوپیک در مورد اقدامات اپل و ضررهایی که به آنها بخاطر این کار وارد شده صحبت کردند. علاقبند در همین رابطه گفته بود: «اگر اپل با یک تصمیم و یک کلیک قادر است هزاران اپلیکیشن در یک کشور دیگر از کار‌ بندازد، این یک نوع‌ سلاح به حساب می‌آید که می‌تواند علیه هر کشوری از جمله ایران ما استفاده بشود.»

برچسب‌ها: رضا الفت نسباتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتیاپلگوگلحذف اپلیکیشن‌های ایرانیوزارت امور خارجهفیلترینگتحریماپلیکیشن‌های ایرانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.