چهره واقعی اپل را بیشتر بشناسید
بالا رفتن امنیت آیفون با ری‌ال‌فیس ۷

چهره واقعی اپل را بیشتر بشناسید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۴:۴۴ | ۴ دقیقه

اپل با خرید نرم‌افزار تشخیص چهره، سیستم امنیتی تلفن‌های همراه را تغییر می‌دهد.

نوپانا: اخیراً شرکت اپل اعلام کرده بود که قصد دارد تکنولوژی حسگر انگشت را از سری جدید تلفن‌های همراه خود حذف کند. چیزی نگذشت که علت این تصمیم مشخص شد و این شرکت در این فکر است که آخرین نسل تکنولوژی تشخیص چهره، که توسط استارت‌آپ ری‌ال‌فیس (RealFace) ارائه شده است را برای محصول جدید یعنی آیفون8 خود استفاده کند.

به گزارش نوپانا، ری‌ال‌فیس نرم‌افزاری است که از طریق تکنولوژی تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند. برای تشخیص چهره، این استارتاپ از الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری عمیق استفاده می‌کند.

مدیران ری‌ال‌فیس ادعا کرده‌اند که برنامه تشخیص چهره‌ای که آن‌ها عرضه کرده‌اند، با دقت 99.67 درصدی عمل می‌کند. این در حالی‌است که قدرت تشخیص چشم انسان، 97.5 درصد است. نکته شگفت‌انگیز دیگر این تکنولوژی، این است که نرم‌افزار ری‌ال‌فیس قادر است دوقلوهای همسان و علاوه بر آن واکنش‌های هیجانی صورت، مانند غم و شادی و غیره را نیز از یکدیگر تشخیص دهد.

شرکت اپل با خرید این تکنولوژی، تا چه اندازه نیازهای امنیتی کاربرانش را برطرف می‌کند؟  این اقدام اپل همچنین برای مقایسه با دیگر روش‌های بکار رفته برای امنیت تلفن‌های همراه، آزمون بزرگی است. روش‌هایی مانند واردکردن رمز یا الگو و استفاده از حس‌گر انگشت برای اعتبارسنجی کاربران. باید دید این غول بزرگ تکنولوژی به چه نتایجی خواهد رسید.

برچسب‌ها: تکنولوژیاستارت‌آپنوآوریجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا