۴ پله طلایی برای شروع استارت‌آپ
اصول مهم راه‌اندازی کسب‌وکار؛ ۸

۴ پله طلایی برای شروع استارت‌آپ

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۵:۳۶ | ۳ دقیقه

راه‌اندازی استارت‌آپ بدون تجربه در زمینه کارآفرینی کار سخت و دشواری است؛ اما با داشتن دانش، پشتکار و انگیزه کافی می‌توان در این مسیر موفق شد.

نوپانا: راه‌اندازی استارت‌آپ کار سخت و دشواری است. انجام این کار بدون تجربه در زمینه کارآفرینی سخت‌تر هم هست؛ اما با داشتن دانش، پشتکار و انگیزه کافی می‌توان در این مسیر موفق شد. قبل از شروع استارت‌آپ خود بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:

تحقیقات بازار

به گزارش نوپانا، قبل از شروع استارت‌آپ خود  باید تحقیقات بازار کاملی داشته باشید. باید بازار مناسب محصول خود را پیدا کنید و ببینید آیا تقاضایی برای آن وجود دارد؟ سپس باید رقبا و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مشخص کنید. حال بررسی کنید آیا محصول شما برتری نسبت به محصولات موجود در بازار دارد که مشتریان را به سمت شما جذب کند؟

طرح کسب‌وکار

داشتن طرح کسب‌وکار یک عنصر مهم در موفقیت شما است. این طرح در واقع آینده کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد. با داشتن طرح کسب‌وکار اعتبار شما افزایش می‌‌یابد و سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شما می‌شوند. همچنین اهداف و مسیر آینده برایتان واضح است و نقاط قوت و ضعفتان نیز مشخص می‌شوند.

تیم مناسب

داشتن ایده مناسب، تحقیقات بازار کامل و داشتن طرح کسب‌وکار هیچ‌کدام بدون داشتن یک تیم قوی فایده‌ای ندارد. باید افرادی را استخدام کنید که مهارت کافی داشته باشند تا ایده شما را به محصول واقعی تبدیل کنند. خلاق و باانگیزه باشند، کار کردن در شرایط سخت را بپذیرند و کار تیمی را دوست داشته باشند.

مکان مناسب

علاوه بر داشتن یک مکان فیزیکی مناسب، بهتر است محل کار خود را از نظر جغرافیایی نیز بررسی کنید. وضعیت اقتصادی، میزان عرضه و تقاضا، هزینه‌ها و درآمدها در نقاط مختلف کشور بسیار متفاوت است و همین موارد تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست کسب‌وکار شما دارد.

(همچنین بخوانید:‌ چگونه یک ایده تجاری را به کسب‌وکار موفق تبدیل کنیم؟)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارطرح‌کسب‌وکارراه‌اندازی استارت‌آپتحقیقات بازارتیم‌سازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.