رونق چرخ‌های اقتصاد کشور به کمک استارت آپ‌های جوان
با مخترعین ایرانی؛ ۸

رونق چرخ‌های اقتصاد کشور به کمک استارت آپ‌های جوان

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۲۵ - ۱۰:۴۴ | ۵ دقیقه

یکی از استارت آپ‌های کشور موفق به ایجاد خدمات حمل و نقل شده است که به کمک آن می‌توان به اطلاعاتی در این زمینه دست یافت.

نوپانا به نقل از، باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد، محصولات دانش بنیان که این شرکت‌ها تولید می‌کند، معرفی کند.

حمل و نقل از جمله مهمترین زیرساخت‌های یک کشور محسوب می‌شود که رشد و توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد؛ کشور ما از لحاظ جغرافیایی پهنه گسترده‌ای محسوب می‌شود و از همین رو نقش حمل و نقل در آن بسیار پر رنگ است؛ از سویی دیگر یکی از نیاز‌های مهم و حیاتی امروز کشور صادرات است و این صادرات تنها در بستر حمل و نقل مناسب است که می‌تواند خود را نشان دهد.

یکی از استارت آپ‌های کشور موفق به ایجاد خدمات حمل و نقل در کشور شده است که به کمک آن می‌توان به اطلاعات لازم در زمینه حمل و نقل را دریافت کرد.

مدیر این استارت آپ درباره هدف راه اندازی این سایت گفت: هدف از راه اندازی سایت این است که اطلاعات مورد نیاز را به فعالان بخش حمل و نقل برسانیم؛  زیرا یکی از مشکلات این حوزه نبود اطلاعات کافی است.

وی ادامه داد: هریک از تولید کنندگان محصولات مختلف باید بدانند که چه زمانی بازار مناسب برای محصول آن‌ها وجود دارد تا در آن زمان اعلام بار کنند.

کمک به رانندگان و ارتقای صنعت حمل و نقل  هدف استارت آپ های کشور

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز بخش حمل و نقل به موقع به دست رانندگان نمی‌رسد، گفت: هدف ما این است تا کاری کنیم که راننده پس از تخلیه بار خود به مشکل برنخورد، زیرا در اغلب مواقع به دلیل نبود اطلاعات کافی در خصوص بار این رانندگان مجبور می‌شوند که سفر بعدی خود را با کرایه بسیار کمتر یا به صورت خالی آغاز کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات صنعت حمل و نقل اطلاع رسانی سنتی است و بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه حمل ونقل برای آنکه کمیسیون‌های بیشتری دریافت کنند از دادن اطلاعات روشن و شفاف به رانندگان خودداری می‌کنند و به آن‌ها ضرر می‌رسانند، اما هدف ما این است که جلوی فعالیت این شرکت‌های خلافکار را بگیریم.

مدیر این شرکت دانش بنیان یادآور شد: هدف ما این است که اطلاعات مورد نیاز و مهمی را که هریک از رانندگان باید بدانند را در اختیارشان قرار دهیم تا این اطلاعات مهم با هزینه بسیار کم در اختیار آن‌ها قرار گیرد؛ تیم ما بر این باور است که اگر صنعت حمل و نقل در کشور رشد کند چرخ‌های اقتصادی کشور هم رشد خواهد داشت و به همین دلیل است که به جای درآمد زایی ناسالم برای خود، به دنبال رونق بخشیدن به فعالیت‌های این صنعت هستیم.

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.