اصول و قواعد بازاریابی آنلاین
چگونه تاثیرگذارتر عمل کنیم؟ ۸

اصول و قواعد بازاریابی آنلاین

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

کارگاه آموزشی «بازاریابی دیجیتال با رویکرد تبلیغات همگن» در ششم بهمن ماه، توسط تیم نوآفرینان در دانشگاه تهران برگزار شد.

نوپانا: کارگاه آموزشی «بازاریابی دیجیتال با رویکرد تبلیغات همگن» در ششم بهمن ماه، توسط تیم نوآفرینان در دانشگاه تهران برگزار شد. در بخش ابتدایی کارگاه، سید حسین موسوی، مدیرعامل استارت‌آپ کانگورو، برای آشنایی بیشتر مخاطبان، به مبانی بازاریابی آنلاین پرداخت و شرکت‌کنندگان، روش­های مختلف پرداخت برای بازاریابی آنلاین و روش­های تلفیقی پرداخت را فرا گرفتند.

با توجه به هدف و نوع تبلیغات، روش صحیح پرداخت برای بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش بعدی روش­های استاندارد بازاریابی آنلاین شامل تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، سئو، تبلیغات همگن، تبلیغات گوگل (google Ad)، تبلیغات در شبکه‌های مجازی و اسپم مارکتینگ به همراه موارد کاربرد این روش­ها و میزان تاثیرگذاری آن مورد بحث قرار گرفت.

هر کدام از این روش ها موارد کاربرد متفاوت و مزایا و کاستی‌هایی دارند که با توجه به هدفی که از بازاریابی دیجیتال دنبال می‌کنیم باید روش صحیح را انتخاب کرد. در بعضی از موارد برای طراحی و راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی، می­توان از چند روش به صورت همزمان استفاده نمود.

تبلیغات همگن دارای پیشینه طولانی است و از سال­ها پیش و به ویژه در حوزه مطبوعات به کار برده شده است. تبلیغات همگن دارای روش­های گوناگونی است که از مهم‌ترین آنها می­توان به درون محتوای اصلی، ویجت‌های پیشنهادی محتوا، محتوای جاری، لیست‌های پیشنهادی از محصولات و سرویس‌های مختلف، تبلیغات در موتورهای جست‌وجو، پست‌های اسپانسر شده و تبلیغات سفارشی اشاره نمود. با توجه به تاثیرگذاری بالای این روش در تجربه کاربری مخاطب، این روش کارایی بالاتری دارد و بازخورد بهتری خواهد داشت.

برای تبلیغات آنلاین با استفاده از تکنولوژی می­‌توان تبلیغات آنلاین را برای مخاطبان خاص در یک سن و یا محدوده جغرافیای ویژه انجام داد.

در ادامه کارگاه نیز متریک­‌ها و روش­های ارزیابی کمپین­‌های تبلیغاتی آموزش داده شد که با استفاده از آن می­توان به صورت کاملا دقیق میزان بازدید­ها و تاثیرگذاری کمپین و روش تبلیغاتی مورد استفاده را ارزیابی نمود. در بخش پایانی کارگاه، چند کمپین بزرگ اخیر کشور در حوزه بانکی و صنایع مورد بررسی و تکنیک­‌ها و بازخورد آنها مورد بحث قرار گرفت.

(همچنین بخوانید: مرز میان تبلیغات و بازاریابی چیست؟)

برچسب‌ها: Digital Marketingبازاریابی آنلاینکارگاه آموزشیتبلیغاتبازاریابیتبلیغات همگن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.