واقعیت مجازی؛ این بار در باشگاه رئال مادرید!
یک تجربه فناورانه لذت‌بخش ۸

واقعیت مجازی؛ این بار در باشگاه رئال مادرید!

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

هواداران تیم رئال مادرید از این پس می‌توانند گل‌ها و جلسات فنی باشگاه را به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی تماشا کنند.

نوپانا: شرکت دریم وی‌آر (The Dream VR) با همکاری لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) و تیم رئال مادرید، یک شبکه تلویزیونی با تکنولوژی واقعیت مجازی را راه‌اندازی می‌کند؛ این شبکه یک کانال اختصاصی برای محتوای مخصوص تلفن همراه و تلویزیون است.

در این همکاری، رئال مادرید کانال اختصاصی خود را در اپلیکیشن دریم وی‌آر ایجاد می‌کند و طرفداران این تیم می‌توانند از آن استفاده کنند.

طبق اعلام باشگاه رئال مادرید، این تیم هر ماه محتوای جدیدی را در این پلتفرم قرار خواهد داد. با این تکنولوژی هواداران این تیم از تاکتیک مربیان، چگونگی برگزاری اردوها و شرایط تیم با خبر خواهند بود.

از نگاه شرکت دریم وی‌آر، آنها یک ویژگی جدید را به تیم رئال مادرید، به‌عنوان یک تیم سطح اول و موفق در فوتبال اضافه خواهند کرد.

آلبرت پالی، مدیرعامل این شرکت در خصوص این همکاری می‌گوید: «افتخار می‌کنیم که نه‌تنها بهترین تیم فوتبال جهان، بلکه یکی از معروف‌ترین برندهای ورزشی تاریخ پیشگام در راه‌اندازی اولین کانال رسمی ما باشد. به این ترتیب طرفداران این تیم می‌توانند از تکنولوژی واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه، محتوای منحصر به فرد خود را یافته و یک تجربه باورنکردنی همه جانبه داشته باشند.»

رئال مادرید اولین باشگاه ورزشی در جهان است که شبکه واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه خود را راه‌اندازی می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد تیم لیگ برتری لگانس (Leganes) با این تکنولوژی (که در آینده تبدیل به یک فرایند عادی در تیم‌ها می‌شود) سعی دارد تا طرفداران بیشتری را جذب کند.

در حال حاضر طرفداران این ۲ تیم می‌توانند تیم خود را در پلتفرم‌های مختلف مانند اپل تی‌وی (Apple TV)، سیستم عامل آی‌او‌اس (iOS)، اندروید (Android) و برخی تلویزیون‌های هوشمند مشاهده کنند. همچنین این شرکت سعی دارد در آینده سرویس خود را در پلتفرم‌های دیگری نیز توسعه دهد.

منبع

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌هایی که چهره فوتبال را عوض کرده‌اند)

برچسب‌ها: واقعیت مجازیلالیگاvirtual realityتکنولوژیرئال مادریدفناوریرسانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.