هرمزگان از استان‌های موفق در کسب و کارهای نوپاست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : ۸

هرمزگان از استان‌های موفق در کسب و کارهای نوپاست

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۱:۴۳ | ۴ دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان را یکی از استان‌های فعال در حوزه کسب و کارهای نوپا دانست.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، محمدجواد آذری‌جهرمی در نشست خبری برخط با خبرنگاران کشور که به صورت آنلاین از طریق شبکه بومی اشتراک ویدئو آنلاین انجام شد، در پاسخ به این پرسش که یکی از موضوعات مورد تاکید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از کسب و کارهای نوپای فاواست و از آنجا که این موضوع مورد تاکید ویژه دولت هست و در استان هرمزگان نیز چنین شرکت‌هایی در قالب استارتاپ در حال شکل‌گیری است، چه حمایت‌های ویژه‌ای از محل اعتبارات ملی و استانی صورت گرفته و نحوه ارائه این تسهیلات به چه شکل خواهد بود، گفت: مهم‌ترین بحث در این حوزه ایجاد زیست بوم برای فعالیت کسب و کارهای نوپاست که به صورت کشوری در حال پیگیری هستیم. 
وی با بیان اینکه ایجاد زیست بوم کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، گفت: برخی از این اقدامات به صورت کشوری در حال پیگیری است تا اقتصاد کشور در این زمینه تسهیل شود.
آذری‌جهرمی همچنین درباره برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا گفت: قرار است که در هر استان با توجه به ظرفیت‌های آن از کسب و کارهای موجود حمایت شود تا زمینه تجاری‌سازی این کسب و کارها فراهم آید.
وی همچنین به اجرا و پیگیری طرح تکاپو با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد که در هفت استان پیاده‌سازی شده و نتایج مثبتی داشته و قرار است به همه استان‌ها تسری پیدا کند که در راستای اصلاح زیست‌بوم در کوتاه مدت حرکت شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توجه ویژه به موقعیت هر استان حائز اهمیت است، اظهار داشت: در پارک علم و فناوری هرمزگان کسب و کار نوپای موفقی وجود دارد از این رو رئیس جمهور نیز در سفر به این استان از سه شرکت تجلیل کرد که این نشان از فعالیت خوب کسب و کارهای نوپا و فعالین این حوزه است.
وی گفت: استان هرمزگان هم از لحاظ گردشگری و هم از لحاظ خدمات ظرفیت‌های خوبی برای رشد دارد و می‌تواند بصورت بالفعل در اختیار اقتصاد کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها: استارت‌آپاشتغالهرمزگان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.